Ne-Yo - In My Own Words (2006)

R&B
Label: Def Jam

1. Stay (3:52)

met Peedi Peedi

2. Let Me Get This Right (3:48)
  3. So Sick (3:29)
  4. When You're Mad (3:42)
  5. It Just Ain't Right (3:48)
  6. Mirror (3:48)
  7. Sign Me Up (3:27)
  8. I Ain't Gotta Tell You (3:17)
  9. Get Down Like That (4:06)
  10. Sexy Love (3:41)
  11. Let Go (3:49)
  12. Time (3:49)
  13. Get Down Like That [Remix] (4:57)

met Ghostface Killah

14. Girlfriend * (4:00)
  15. Lonely * (4:41)
avatar van Reijersen
In Amerika komt veel R&B uit. Vaak genoeg allemaal One Hit Wonders en van niet al te hoge kwaliteit. Nu is er Ne-Yo, en dit album ligt ver boven de gemiddelde kwaliteit van al die standaard R&B van de laatste tijd.
De kwaliteiten van zijn zangkunsten druipen ervan af (ook live). Het is een erg lekkere cd die diversiteit van up-tempo, mid-tempo en ballads heeft. Zeker een grote aanrader in de hedendaagse R&B.

Ben geen r&b liefhebber, maar heb op advies het nummer So sick geluisterd en dat vind ik echt een lekker nummer. Is de rest van dit album daar een beetje mee te vergelijken?

Electro_
Ik dacht dat dit uit Nederland kwam, nadat ik die video had gezien. Wat vreselijk amateuristisch zeg.

avatar van BoordAppel
Ik snap dat nieuwe video idee ook niet helemaal waarbij de (doorgaans) zwarte balken boven en onder ineens allemaal beelden bevatten . Dat is zo fokking lelijk. Ne-Yo bezondigd zich er ook aan. Vond dat nummer ook niet zo geweldig.

Electro_
Is inderdaad erg lelijk, vooral ook omdat dat beelden zijn van hoogstens 10 seconden. Net als bij Check On It van Beyoncé. Zeer amateuristisch, maar worden toch wel hits.

Nadat ik So Sick gehoord had, had ik hoge verwachtingen van deze gast. Maar toen kwam het album, ik verwachtte toppers als So Sick, maar het viel een beetje tegen. Gelukkig maakt dat productie duo "Stargate" (So Sick geproduceerd) het beetje goed met liedjes als Sexy Love en Time. Ik geef het een 3,5

hoe kan het dat ik 14 nummers heb

avatar van Reijersen
Ga je even zoeken welke nr 14 is en voeg je die toe.

avatar van Josje
volgens my is er geen 14e nummer ..

Relax
Hij had ook die nummer voor (hoe heet die kerel ookal weer.. je weet wel die gozer die de heletijd staat te poseren in zijn clips) geschreven

nicolas
paris hilton?

LL Cool J.

avatar van tnf
tnf
BoordAppel schreef:

Misschien houden de clipmakers tegenwoordig rekening met het feit dat er tegenwoordig standaard sms-balken e.d. overheen komen te staan (wat lang niet alleen bij Tmf en The Box zo zal zijn)?

Daar kunnen dus moeilijk de artiest neer zetten, want dan valt 'ie half weg, maar om dat stukje toch op te vullen - voor de enkele zender zonder sms-balken e.d. - doen ze het dus zó.

Jerra
Ongetwijfeld het beste album van dit jaar

Snowman
Zeker een goed album, maar beste van het jaar het is April.

avatar van Reijersen
Wat mij vooral erg opvalt aan Ne-Yo is zijn hoge kwaliteit van de lyrics. Ne-Yo is echt een lyrical maniac, echt goed om te zien dat daar ook nog talenten inzitten. Heb dit album op een dik verdiende 4,5 ster staan,.

Hij had ook een hit geschreven voor http://www.musicmeter.nl/album/20994

Mario dus, was zijn naam vergeten...

Relax
Ik luister niet al te vaak naar R&B omdat het vaak nogal soft is, altijd liefdes nummers of weer van, ik mis je etc.
Maar dit is zeker wel een mooi album.
So Sick vond ik op het eerste gehoor een beetje erg soft, maar dat word ook steeds minder.
Niet minder soft maar wel fijner om aan te horen.
De andere nummers klinken ook zeer goed, relaxte beats en zijn stem klinkt goed.
Mijn voorkeur is en blijft nu rap maar af en toe dit soort muziek kan ook wel.
Maar toch heb ik liever Soul dan R&B.
3.5

Relax schreef:
Maar toch heb ik liever Soul dan R&B.

is "echter" he?

teutoon
So sick is best een mooi nummer inderdaad. Ik snap ook niet dat mensen daar lacherig over doen. Die idiote indeling van het beeld is wel een horror.

Reijersen schreef:

is "echter" he?

Kwa gevoel en tekst wel.
Je kan beter inleven laat maar zeggen.
Betekend niet dat ik dit slecht vind, ik prefereer gewoon Soul boven dit.

Kwa gevoel en tekst wel.
Je kan beter inleven laat maar zeggen.
Betekend niet dat ik dit slecht vind, ik prefereer gewoon Soul boven dit.

dat heb ik nou ook. Precies dat waarom ik meer een soul als een R&B-liefhebber ben.

Echt een heeel chill album. Ne-Yo schrijft ook inderdaad veel voor andere artiesten. Zijn eigen liedjes hebben lekker melodie, mooie teksten en zijn mooi gezongen. Dat is wat een mooi album nodig heeft

Toch een goed albumpje vind ik, voor iemand die zijn eerste maakt.
So Sick vind ik toch wel een lekker nummer.

avatar van Reijersen
So Sick is een nummer dat totaal niet de rest van het album in perspectief brengt.

avatar van Reijersen
Wat valt er eigenlijk van dit album te verwachten zullen een paar mensen zich afvragen:

Het is niet totaal vernieuwende R&B, het klinkt allemaal niet super origineel, maar het is wel extreem goed uitgevoerd. De teksten zijn zeer sterk geschreven en de 22-jarige Ne-Yo weet deze teksten met zeer goed gekozen en gezongen zanglijnen over te brengen. Gewoon een top-cd in de hedendaagse R&B.
Geen money, ho', bicthes, crystal en al dat dergelijks, maar kwalitatief, tekstueel en in de zang een ijzersterke cd.

dollie
Usher is goed, maar dit vind ik nog zoveel beter,
mooie zachte stem, mooie teksten, leuke muziek.
In Groot Brittanië staat er nog een nummer meer op: Girlfriend. Overgens ook wel een mooi en relax nummertje.

Sexy Love

avatar van Cath
tnf schreef:

Het idee erachter is om het dezelfde formaat te geven als films, en die balken om het wat extra's te geven ofzoow. Maar het is trouwens maar 1 iemand die dat steeds doet en dat is Hype Wiliams. Ik vind het trouwens bij So Sick wel mooi hoor.

zijn interview op the box riep veel sympathie op