12 Years a Slave (2013)

Pop / Score
Label: Columbia

1. Tim Fain - Devil's Dream (0:29)
  2. John Legend - Roll Jordan Roll (2:47)
  3. Gary Clark Jr. - Freight Train (2:35)
  4. Tim Fain - Yarney's Waltz (1:16)
  5. Alabama Shakes - Driva Man Alabama Shakes (4:31)
  6. David Hughey - My Lord Sunshine (Sunrise) (1:13)
  7. John Legend - Move (3:50)
  8. Hans Zimmer - Washington (0:25)
  9. Gary Clark Jr. - (In the Evening) When the Sun Goes Down (4:37)
  10. Alicia Keys - Queen of the Field (Patsey's Song) (5:37)
  11. Hans Zimmer - Solomon (3:31)
  12. Laura Mvula - Little Girl Blue (4:30)
  13. Chris Cornell - Misery Chain (5:08)
  14. Topsy Chapman - Roll Jordan Roll (1:57)

met Chiwetel Ejiofor en Cast

15. Tim Fain - Money Musk (0:37)
  16. Cody Chesnutt - What Does Freedom Mean (To a Free Man) (2:41)
avatar van tbouwh
Mooie muziek, die goed bij de film past. De scene waarin de cast Roll Jordan Roll zingt zorgt met name in de film voor kippenvel. Ook Cornell's nummer, Misery Chain, en de track van Zimmer ( Solomon) zijn erg mooi. Wat ik echter mis is eenheid: het is een beetje een bijeengeraapt zooitje, met ook de viooltracks er nog tussendoor. Ik had daar liever een losse instrumentale score met meer Zimmermuziek voor gehad. Niet alle nummers vind ik even sterk; dit is toch met name muZiek die in de ( fantastische) film goed tot zn recht komt. 3*