Novalis - Sommerabend (1976)

West-Duitsland
Label: Brain

1. Aufbruch (9:42)
  2. Wunderschätze (10:44)
  3. Sommerabend (18:19)
avatar van sunhillow
Naar mijn mening één van de sterkste Duitse symfonische rockalbums uit de jaren zeventig. Laat je niet afschrikken door het feit dat dit Duits gezongen is.

Harald
Nee...doe ik zeker niet. Is toch een leuke taal en eindelijk begrijp ik alle tekste.

avatar van postman
Als je dit album goed vind zou ik zeker brandung eens beluisteren, doet er niet voor onder.

Wat is Sommerabend toch een prachtig stuk muziek. Je hoort en voelt gewoon de lome sfeer van de avond na een bloedhete zomerdag. Een meesterwerk!

rico24
Prachtig Sommerabend. kippenvel en niet zo klein beetje ook !

avatar van hmaeghs
Een van de beste symfonische bands ooit. Alles klopt. Literaire teksten, dromerige melodielijnen en Uriah Heep-achtige samenzang. En hoe mooi de Duitse taal kan zijn.

avatar van ChrisX
Heel lang niet meer gedraaid maar op zo'n mooie avond als nu past hij wel. Zang is niet bijzonder maar past wel bij de dromerige sfeer. Toch maar ff rippen naar Itunes om morgen aan een collega van me te laten horen, kijken wat hij er van vind.

avatar van TheodeBruin1972
Het enige minpunt van classic albums als deze (evenals o.a. YES' close to the edge, King Crimson's In the court of the crimson king & A farewell to kings van RUSH) is de korte duur van het album....

De slogan is evengoed dan nog: liever kwaliteit i.p.v. kwantiteit!

avatar van postman
het is buiten nog warm na de heetste dag ooit ervaren te hebben. Ik zit buiten op mijn dakterras, het wordt langzaam donker en wat ligt er heel toepasselijk op de draaitafel . Sommerabend!!!!! Genieten geblazen.