Kevin Coyne - Dynamite Daze (1978)

4,04

Blues / Pop
Label: Virgin

1. Dynamite Daze (2:44)
  2. Brothers of Mine (4:07)
  3. Lunatic (4:52)
  4. Are We Dreaming (3:40)
  5. (Take Me Back to) Dear Old Blighty (1:27)
  6. I Really Live Round Here (False Friends) (3:56)
  7. I Am (2:21)
  8. Amsterdam (3:00)
  9. I Only Want to See You Smile (2:31)
  10. Juliet and Mark (4:46)
  11. Woman, Woman, Woman (4:06)
  12. Cry (5:37)
  13. Dance of Bourgeoisie (2:00)
8 BERICHTEN
avatar van blunnie
In de punk periode kwam Kevin met dit album.Stevige nummer swisselen af met eenvoudig slecht gedragen door enkele instrumenten(are we dreaming)Luister eens naar I Only Want To See You Smile en Are we dreaming,het raakt je in je ziel(wat hoogdravend maar toch.4.5 ster

avatar van ohmusica
Het was een oprechte performer, met veel drama poësie en expressie in zijn werk en was ook schilder en schrijver en ooit werkzaam in de psychiatrie. DD een van zijn betere platen vind ik. 'zo uit het hart' met een variatie aan stijlen: van stevige (pub)rock tot liedjes voor in het theater, maar dan wars van showbizz met effectbejag. Hij stierf in 2004.

avatar van wilbur
Take me back to Dear old Blighty komen we later weer tegen als intro bij the Queen is dead van the Smiths!
Ik bewonder Kevin's manier van gitaarspelen, het lijkt zo kinderlijk eenvoudig!
Ik heb hem regelmatig zien optreden, geen slecht concert van hem gezien.Vond alleen zijn optreden met Dagmar Krause(Babble) minder boeiend.

Lang leve you tube waar gelukkig nog het een en ander van hem te zien is.

avatar van AdrieMeijer
Heet het openingsnummer trouwens niet Dynamite Days in plaats van Daze?
Eh, ja ik heb gelukkig gelijk, en al die tientallen websites niet. Zie hier.

avatar van Joshua68

Op basis van de titel van het album kan ik me voorstellen dat degene die 'm ooit opvoerde deze fout gemaakt heeft..

kistenkuif
Blijvend verknocht aan dit album.

avatar van Rudi S
AdrieMeijer schreef:
Heet het openingsnummer trouwens niet Dynamite Days in plaats van Daze?
Eh, ja ik heb gelukkig gelijk, en al die tientallen websites niet. Zie hier.

Die tientallen sites hebben gelijk en mijn platenkast ook, ha,ha die hoes is niet van Virgin maar een neppert.

Kevin Coyne - Dynamite Daze (CD, Album) at Discogs

avatar van AdrieMeijer
Ik vind het feit niet belangrijk genoeg om er uren over door te emmeren, maar er is slechts één site die er toe doet en dat is de volmaakte en buitengewoon goed gedocumenteerde http://www.kevincoynepage.tk/ van Pascal Regis. En die zegt:
OFFICIAL LP: DYNAMITE DAZE

V 2096, Mar 1978
Kevin Coyne with Zoot Money (piano), Bob Ward (guitar), Al James (bass), Vic Sweeney (drums), Paul Wickens (accordion, drums, mini-moog, congas) and Tim Rice (piano)
Dynamite Days 2:44
Brothers Of Mine 4:07