Cormega - Mega Philosophy (2014)

Label: Slimstyle

1. A New Day Begins (1:42)
  2. MARS (Dream Team) (3:12)

met AZ, Redman en Styles P

3. Industry (4:05)
  4. More (3:52)
  5. Reflection (0:41)
  6. D.U. (Divine Unity) (3:23)

met Nature

7. Honorable (2:19)

met Raekwon

8. Rap Basquiat (2:50)
  9. Rise (3:39)

met Maya Azucena

10. Home (2:08)

met Black Rob

11. Valuable Lessons (4:12)
avatar van Nr.4
Dope album, in z'n geheel geproduceerd door Large Pro. Lekkere boombap hiphop zonder poespas, een verademing tegenwoordig. Productie van MARS vind ik gruwelijk, verder nummer 3 en 8 m'n favorieten.

avatar van bennerd
Nr.4 schreef:
Lekkere boombap hiphop zonder poespas, een verademing tegenwoordig.

Het doet inderdaad erg veel deugd om nog eens zo'n geluid te horen. Alleen jammer dat het songmateriaal er niet volledig naar is.

MARS is wel een toptrack, Redman steelt de show.

avatar van Kos
Kos
Redman steelt idd (alweer) de show.

Dit album is heus niet echt een topper maar krijgt 4 sterren omdat ik dit soort hiphop enorm mis.

Large Pro .

avatar van Tyn
Tyn
Zeker geen slechte plaat, maar de producties van Large Pro, in combinatie met de zang, klinkt me regelmatig net iets te braaf in de oren.

avatar van Rene1979
Ik zie dit toch wel als een van de beste releases van dit jaar, echt een topplaat.
Large Pro produced meer dan prima hier en Cormega is nog steeds een baas met fijne lyrics.

avatar van Nr.4
Die beat van MARS als AZ aan z'n verse begint
Verder een volwassen klinkend album dat nog steeds prima staat jaren later, met gewoon een goede rapper en fijne boombap beats van LP.