Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing (1991)

Label: Mercury

1. Intro (0:49)
  2. U Mean I'm Not (1:25)
  3. Butt in the Meantime (4:13)
  4. Have U.N.E. Pull (3:48)
  5. Strobelite Honey (3:05)
  6. Are You Mad? (0:43)
  7. The Choice Is Yours (3:23)
  8. To Whom It May Concern (4:04)
  9. Similak Child (4:27)
  10. Try Counting Sheep (4:24)
  11. Flavor of the Month (4:17)
  12. La Menage (3:23)

met Q-Tip

13. L.A.S.M. (2:12)
  14. Gimme the Finga (4:25)
  15. Hoes We Knows (4:20)
  16. Go to Hail (1:02)
  17. Black with N.V. (No Vision) (3:56)
  18. Pass the 40 (4:46)

met 'Baby' Chris Lighty, Chi-Ali, Dave Gossett en Hot Dog

19. Blunted 10 (1:56)
  20. For Doz That Slept (2:39)
  21. The Choice Is Yours (Revisited) (4:03)
  22. Yes (3:20)
Relax
Ik had al gelijk slappe lach bij #2, prachtige tekst

avatar van P Jay
Ik vind het alleen jammer dat Dres zijn woorden op het einde van een verslijn vaak inslikt, zodat hij soms moeilijk te verstaan is?

Puur qua skill is hij goed, maar hij mompelt soms wat, of is niemand het daarmee eens??

Voor de rest, leuke beats: maar toch niet zo goed als de andere Native Tongue-platen.

avatar van ewalk
Prachtig werkje van deze jongens. Naast Flavor of the Month natuurlijk Similak Child. Tekstueel okay en lekkere flow van Dres. Grappig dat hij zijn kleine broertje nog laat meerappen(Chi Ali).

Harco
So run for the hills... and hide your hoes!

avatar van FunkyMonk
ewalk schreef:
Naast Flavor of the Month natuurlijk Similak Child.

Ook altijd een goed nummer gevonden.

avatar van thomzi50
Geweldig, dat U Mean I'm Not. Blijft genieten die track. Verder ook een lekkere plaat trouwens. Ruime 3,5*

U Mean I'm Not

Met dat nummer wordt meteen de grappige sfeer gezet die het hele album doorgaat. Dres neemt weinig serieus en Mr. Lawnge zorgt voor leuke beats.

*3,5

raffael77
Niet seriues moet ik jou noemen dan.
Dat is dus wat er bedoeld wordt met neppe shit. Gelukkig was het maar een droom.

Heerlijk Jazzy album.

avatar van Korhymes
Ja, ik vind dat juist leuk dat Dres niks sirieus neemt. Net zoals De La bij 3 Feet High.

raffael77
IK vind juist dat ze beide een heel orgineel ding hebben gemaakt.
Ze zijn erg positief en leveren een master product af.

U Mean I'm Not is een nummer waarin hij een boodschap geeft.
Dat hij ook een gewoon mens is en niet gangsta is maar positief.

avatar van Korhymes
Hm.. na nog 1 keer goed geluisterd te hebben heb ik toch besloten het te verhogen naar een 4

avatar van Backslap
Heerlijk album , beter als het ook goede vervolg.

Social_Mask
Similak Child
Ken deze niet, maar vond Non-Fiction toch wel erg sterk.

avatar van Osiris Apis
^Ook mijn favo nummer van het album. Erg goed gesampled. Er zitten 5 samples in. Die gitaar sample van Jefferson Airplane doet het hem vooral voor mij.

avatar van discipline
toch een erg leuke en vooral erg grappige cd staan echt een aantal uitschieters op en the choice is yours is natuurlijk een classic

avatar van P Jay
Mijn favoriet is hier denk ik wel "Butt in the Meantime"... heerlijk smooth. Blijft een erg leuk album, dat ik heel veel gedraaid heb.

avatar van principal2000
Lekkere positieve hiphop. De toon wordt al gelijk gezet op de intro en het aansluitende nummer. Gangsta-rap-fans kunnen gelijk de cd weer inleveren en naar de uitspatingen van de locale wanna-be drugdealer gaan luisteren.
Dit werk van Black Sheep is erg laidback en grappig, maar verliest nooit de basics van hiphop uit het oog. De beats en lyrics zijn prima en de flow is ook van goed niveau. Hiphop dat door een breder publiek dan alleen de keiharde b-boys genoten kan worden. Overigens ook nog een prima speelduur.

avatar van Niek
The Choice is Yours blijft toch wel een fantastisch toppertje. Wat flowt Dres daar gigantisch! Geweldig !

avatar van Boris91
Goede beats, goede flows, goede uitschieter met The Choice is Yours. Typisch 3.5* album met kans op 4*. Zit er dik in, want er staan een aantal erg gruwelijke tracks op dit album.

avatar van Outblasty
In your album you disrespect women by calling us hoes. listen listen listen. ho is merely short for honey.

Hehe

Gewoon een lekker jazzy album met een aantal erg sterke nummers. Ik vind het album alleen iets te lang, ze hadden wel wat nummers mogen weglaten.

avatar van Shelter
The choice is yours is een classic!
De rest is best leuk, maar haalt het niveau van die track bij lange na niet. Ik vind het album ook te lang, luister het zelden van begin tot eind.
Desondanks is het geheel wel aardig; 3,5*

88Fabian
'The choice is yours' is geweldig:)
laatst nog gebruikt voor een tvspot
YouTube - Ghetto Hamster Deluxe - very funny ad

avatar van Nr.4
Sfeervolle release zoals die 'vroeger' zoveel verschenen. Deze pas vele jaren na de release aangeschaft, maar nooit spijt van gehad. Had een paar tracks korter gemogen, maar over het algemeen lekker positieve vibes.

WS da Badass
Wel leuk gedaan, bij vlagen goed, maar verre van overtuigend.

avatar van nega
Heb hem nu al een week op LP. Voor 12 euro gekocht en ben er erg blij mee. Dres rapt erg melig en daar hou ik van. 4*

avatar van Fade.
4*. Leuk album.