LCD Soundsystem - Introns (2006)

Dance / Rock
Label: DFA

1. Yr City's a Sucker (7:57)
  2. Daft Punk Is Playing at My House [Soulwax Shibuya Mix] (6:03)
  3. Disco Infiltrator [FK's Infiltrated Vocal] (5:30)
  4. Disco Infiltrator [FK's Infiltrated Dub] (6:34)
  5. Slowdive [XFM Session] (7:47)
  6. Tribulations [Tiga's Out of the Trance Closet Mix] (7:20)
  7. Tribulations [Lindstrom Mix] (4:12)
  8. On Repeat [XFM Session] (6:50)
  9. Thrills [XFM Session] (3:33)
  10. Too Much Love [Rub 'N' Tug Mix] (8:30)
Electro_
Sommige remixes zijn wel leuk zoals die van Tribulations en de Vocal-remix van Disco Infiltrator. De eerste track vind ik ook wel leuk, maar LCD Soundsystem doet het gewoon niet helemaal bij mij. 3*

Track 1 was al eerder een b-side en stond op de bonusCD van het gewone album. Verder ken ik track 2, 6 en 9 en die zijn voor mij wel 4,5 waard. Verbaasd me trouwens dat de Tiga remix van Tribulations er niet op staat, die is ook erg goed (zo niet de beste remix van 2005).

De remixes hiervan kende ik al via de singles en de DFA Holiday Mix en inmiddels heb ik ook de rest gehoord. Een aardige release van LCD Soundsystem. Favoriet is de Lindstrom-remix van Tribulations. Een stukje trager dan het origineel, maar een meedogenloze baslijn zweept de boel aardig op. Het stukje in de brug waar de stem even blijft hangen op de maat is echt een uitkijkmomentje.

Ook vet, maar minder op zichzelf staand, zijn de remixes van Disco Infiltrator. Beter dan het origineel ook eigenlijk wel.

avatar van remmer
van ieder nummer van LCD soundsystem bestaan er ondertussen al dozijnen remixes. Wanneer brengen ze eens nieuw materiaal uit ?

avatar van Antie
Hmm deze heb ik nog niet beluisterd.

de Lindstrom mix van Tribulations is een juweeltje waar leuke persoonlijk herinneringen aan vast hangen

Zeker eens checken deze

Zeer aardig remix album, met name de twee Tribulations remixen zijn de moeite waard. Verder ook weer een sterke Soulwax. Maar moet zeggen dat ik de originele versies bijna altijd beter vind.