Marco Borsato - Als Geen Ander (1995)

Label: Polydor

1. Vrij Zijn (3:58)
  2. Zonder Jou (4:14)
  3. De Wens (4:20)
  4. Ik Leef Niet Meer voor Jou (3:36)
  5. Kom Maar bij Mij (4:22)
  6. Niemand (3:47)
  7. Als M'n Hoofd M'n Hart Vertrouwt (2:17)
  8. Iemand Zoals Jij (3:29)
  9. Je Hoeft Niet Naar Huis Vannacht (3:27)
  10. Margherita (4:10)
  11. Stapel op Jou (4:07)
  12. Als Jij Maar Naar Me Lacht (4:38)
Mik
I don't wanna sound like a queer or nothin', but I think Als Geen Ander is a sweet Album.

avatar van kappeuter
Als M'n Hoof M'n Hart Vertrouwt

avatar van RWL
RWL

Mik
kappeuter schreef:

Als M'n Hoof M'n Hart Vertrouwt

Je mag me in zo'n geval wel een pm sturen hoor, dat bespaart me de publieke afgang

avatar van kappeuter
Mooi niet!

Lekker meezingen, vooral goed tijdens het afwassen/stofzuigen... Hmmm... misschien gelijk een hint over waar Marco's fanbasis voornamelijk uit bestaat... Val ik dan mooi buiten!

Margherita, nummer zonder refrein, maar met geweldige opbouw.

Raar dat 'Zien' niet op deze site staat...

avatar van Kos
Kos
Gewoon een simpel covertje, Margherita.

Ook waar. Maar wel lekker. Piepklein beetje bezwaar tegen het einde.

De wens en Margeritha zijn echt wel tekstueel erg goed.

avatar van Madonna
Ik heb deze cd gekocht in oktober 1995!!!! Tevens mooiste album van Marco. Alle liedjes zijn juweeltjes.

-4-

vrij zijn en kom maar bij mij tja , tazdeviltje wilde alle tracks wel aan klikken, ken helaas niet

maar marco krijgt van mij een dikke 9. pas een keer live gezien in de kuip, gewoon kippevel, steengoede band en een goede zanger..

avatar van vin13
0,5
Als geen ander weet Marco van karton klatergoud te maken met gejatte melodietjes en de 3fm stumpers trappen erin. Zijn band is inderdaad goed en verdient beter. Holle bombastische vaten klinken het hardst.

avatar van Tribal Gathering
He He, een beetje respect voor deze dappere man. Iemand die zijn edele delen zowel letterlijk als figuurlijk op het hakblok legt verdiend niet minder. En zeg niet dat hij dat niet doet, hij heeft het zelf gezegd. De film waarin hij acteert en waarop deze woorden betrekking hebben ben ik geloof ik niet zo benieuwd naar.

avatar van kaztor
Ik Leef Niet Meer Voor Jou en dan daarna Kom Maar Bij Mij....

avatar van lauradance
marco is leuk, niet dat ik het thuis luister (alleen dit album dankzij mn moeder) maar ik ken er veel van. en in de kroeg is het een goed iets.

avatar van Gatver
Ik vind dit zijn beste album. Toen had je nog het idee dat zijn muziek 'eerlijk' was en dat 'ie het niet alleen maar voor het geld deed. Die gozert is hierna zo verschrikkelijk gehyped! Terwijl er op de albums hierna vrij veel matige songs stonden. Zeker dat duet met Doos! Veel mensen zullen het niet met me eens zijn, maar het is gelukkig maar een mening. Toch denk ik dat er ook redelijk wat mensen zijn, die het wel met me eens zijn. Laat maar weten wat je ervan vindt, zou ik zeggen.

Pieter Paal
Maar waarom track 9 van meidengroep The Triplets uit 1991 in het Nederlands coveren?

avatar van Sundance
Margherita vindt ik erg mooi. De rest.....tja, ik zet het niet voor m'n plezier op. Misschien is *** wel aan de hoge kant.

avatar van Edwynn
Sundance schreef:

Daar wringt precies de schoen. Het zijn best goede nummers, maar het zijn vrijwel allemaal covers. Het enige wat er aan veranderd is, is de tekst.
Veel Nederlandse mainstream artiesten maken zich hieraan schuldig.

avatar van Dutchi
leuke cd, terwijl ik verder weinig met MB heb en/of nederlandstalige muziek.

avatar van rudiger
Eigenlijk wil ik VRIJ ZIJN maar ik kan niet ZONDER JOU dus heb ik nog de WENS dat IK LEEF NIET MEER VOOR JOU maar zo haatdragend ben ik niet dus KOM MAAR BIJ MIJ want anders heb ik NIEMAND.
ALS M`N HOOFD M`N HART VERTROUWT weet ik er is IEMAND ZOALS JIJ maar wees gerust JE HOEFT NIET NAAR HUIS VANNACHT , blijf dan eten we straks `n pizza MARGHERITA want ik ben echt STAPEL OP JOU en ben het gelukkigst ALS JIJ MAAR NAAR ME LACHT .

avatar van rkdev
Prima Nederlandstalige plaat hoor. Natuurlijk komen veel van de melodieen van reeds bestaande nummers (en zijn het dus eigenlijk covers met een nieuwe of vertaalde tekst), maar het wordt wel op een overtuigende manier gebracht.

avatar van lennon
Dit album is eigenlijk het enige Borsato album wat nog wel te doen is.

Ik heb in zijn hoogtijdagen bij FRS gewerkt, en werd er mee doodgegooid tot aan nachtopeningen toe.. Ik heb dus ook een erorm anti Borsato complex... maar dan nog.. deze is wel ok...

Jammere is wel dat alle albums hierna klonen zijn van dit album, maar blijkbaar trapt de masse daar elke keer weer in, want hoe ie 't doet, doet ie't , maar elke scheet is verdorie weer raak!

avatar van echoes
Margherita is echt zooooo mooi! In dat nummer geloof ik 'm.

avatar van Sundance
Eens in de twee a drie jaar gaat de gehele muziekcollectie weer de spelert in. Ben alweer bij de B aangeland. Eens kijken of de drie sterren kunnen blijven staan!

avatar van Heer Hendrik
Dit album is prima. Weinig op aan te merken of het moet zijn dat er weinig origineels aan is. Dat is inmiddels wel bekend van hem. Maar hier stoort het mij niet zo. Margaritha is toch echt goed gedaan hoor

avatar van beachlicious
Als mijn hoofd mijn hart vertrouwt: brengt mij terug naar relaties waarbij er iets niet klopte. Dat hij dat teweeg brengt met zijn muziek (en de teksten van Ewbank) maakt hem voor mij tot een grote zanger.........