Plastikman - EX (2014)

5. EXplore (7:03)
  6. EXpire (7:09)
  7. EXhale (9:05)
avatar van trebremmit
Plastikman live at the Guggenheim museum, vandaag uitgekomen.

Maar eens even via spotify luisteren.

avatar van Paap_Floyd
Hijs fijn

Erg lekkere minimal techno! Dit album zal vaak op komen te staan de komende tijd!

avatar van Mjuman
"Minimal techno" - danst vast nix voor mij

avatar van trebremmit
Expire is wel een heerlijk nummer zeg.

Fijn album wel, wat niet live klinkt maar goed.

Doe mij toch maar de spookhuizenmuziek van de eerste twintig minuten, de eerste drie tracks zijn echt waanzinnig. Daarna verlies het album voor mijn gevoel een beetje de focus, maar kan ook goed zijn dat ik gewoon nog wat meer moet luisteren. Expire vind ik dan eigenlijk een beetje te hard breken met de sfeer van het album tot dan toe (en weer daarna al volgt er uiteindelijk een zoete melancholische melodie). Iets te grotesque eigenlijk dat nummer. Maar goed, het is maar een eerste indruk. En die is overal erg goed. 4* met gerede kans op verhoging.

avatar van Kos
Kos
Oei wat klinkt ie weer lekker..

bennerd
Dit zie ik zitten.

tuktak
Onverwachts dikke plaat toch weer. Bij Resident Advisor wordt deze plaat (en Hawtin in zijn geheel) flink afgebrand, maar dat is naar mijn idee totaal niet terecht. Dit album heeft ook niet zoveel met de Ibiza Hawtin te maken wat mij betreft. En als ik de beelden erbij zie op bv Sonar dan moet dit live ook wel een zeer toffe aangelegenheid zijn geweest.

bennerd
Ik heb het voorlopig toch wat moeilijk met de platen onder het Plastikman-alias. Ik verkies momenteel de twee Hawtin-mixplaten die ik ken (DE9 en Decks, EFX & 909), aangezien die wat meer actie lijken te bevatten en wat actiever zijn.

Maar EX lijkt me wel te bevallen, dus ik moet het nog goed laten bezinken. Kan ik daarna ook Consumed nog eens proberen.

avatar van perrospicados
Plaat waar niks mis mee is en dat is dan ook gelijk het punt. Plastikman stond voor mij altijd voor vernieuwing, spektakel, verrassing en dat ontbreekt hier te veel. Ik hoopte op nieuwe wegen die bijvoorbeeld in de docu 'making contakt' zo prachtig verfilmd zijn.

avatar van RogerV
Best een toffe plaat maar soms wat langdradig

Heerlijke plaat, ik heb de remixen ook ooit in Dublin gekocht.
Dit is natuurlijk heel wat anders dan onder zijn eigen naam, de techno is ver weg en dat vind ik wel best
Colder is denk ik nog beter maar dit is ook erg genieten, langdradig? tja ik denk dat ik het snap maar deze langdradigheid kan ik goed diggen, subtiele plaat met steeds iets andere focus. Ik had graag bij die opnamen willen zijn.