Howard Shore / Ornette Coleman - Naked Lunch (1992)

Canada
Score
Label: RCA

1. Naked Lunch (2:29)
  2. Hauser and O'Brien / Bugpowder (2:40)
  3. Mugwumps (2:55)
  4. Centipede (2:05)
  5. The Black Meat (1:25)
  6. Simpatico / Misterioso (1:35)
  7. Fadela's Coven (3:33)
  8. Interzone Suite (5:14)
  9. William Tell (1:44)
  10. Mujahaddin (1:57)
  11. Intersong (3:48)
  12. Dr. Benway (3:14)
  13. Clark Nova Dies (2:05)
  14. Ballad / Joan (2:40)
  15. Cloquet's Paradise / Midnight Sunrise (1:46)
  16. Nothing Is True; Everything Is Permitted (1:56)
  17. Welcome to Annexia (3:36)
  18. Writeman (3:53)
avatar van thomzi50
Snap niet helemaal waar die 1,5* vandaan komt, ikzelf vond het een vermakelijk afwisselend geheel, niet heel sterk of verrassend maar toch wel de moeite waard. Nipte 3,5*

neo (crew)
Thomas, wat is er zo slecht aan deze score?

avatar van thomzi50
Wel vaker wordt er geen uitleg gegeven door Tommy_boy, geloof ik. Neo, waarom heb jij dit als soundtrackkenner niet geluisterd?

neo (crew)
Omdat niet alle scores persee mijn interesse hebben, maar in principe ook meer teveel. Deze is er, buiten de film jaren geleden gezien te hebben, gewoonweg nog niet van gekomen.

avatar van thomzi50
Bij nader inzien iets te chaotisch voor mij. Het jazzy-deel is simpelweg niet aan mij besteed en het rustigere deel is ook minder dan gemiddeld voor Shore.

Harald
Een deel van de soundtrack is geinspireerd door de Brian Jones plaat "Brian Jones Presents The Pipes of Pan At Joukouka". Er staan ook originele fragmenten van deze plaat op deze soundtrack.

Ook in de film "The Cell", een 2000 psycho thriller film geschreven door Mark Protosevich en geregisseerd door Tarsem Singh kom je muziek van het Brian Jones album tegen. Dit laat duidelijk zien hoe groot de muzikale invloed van Brian Jones tot vandaag nog steeds is.