Buffy Sainte-Marie - It's My Way! (1964)

Canada
Folk / Roots
Label: Vanguard

1. Now That the Buffalo's Gone (2:46)
  2. The Old Man's Lament (3:57)
  3. Ananias (2:37)
  4. Mayoo Sto Hoon (1:21)
  5. Codine (5:04)
  6. Cripple Creek (1:46)
  7. The Universal Soldier (2:17)
  8. Babe in Arms (2:31)
  9. He Lived Alone in Town (4:38)
  10. You're Gonna Need Somebody on Your Bond (2:46)
  11. The Incest Song (4:13)
  12. Eyes of Amber (2:17)
  13. It's My Way (3:32)
avatar van rolandobabel
een van de favoriete zangeressen van Antony (zie wintergasten uitzending)

avatar van Teunnis
Vreemd dat dit geen grote klassieker is. Heeft nochtans alles daarvoor in huis. Nja, misschien dat ze destijds hier nog niet helemaal klaar voor waren.

avatar van AOVV
Erg goeie folkplaat van Buffy Sainte-Marie, die af en toe wat snerpend zingt, wat zeker de aandacht trekt (positief bedoeld). De teksten zijn ook scherp, wat deels met haar roots te maken zal hebben; zij was/is ook erg geëngageerd!

Inderdaad geen klassieker, al vind ik dat nu ook weer niet zo vreemd (voornamelijk om de reden die je zelf al aanhaalt, Teunnis). Er waren, denk ik, niet al teveel artiesten die zich inzetten voor de oorspronkelijke bewoners van het continent. Johnny Cash deed dat wel, Marlon Brando bijvoorbeeld ook, geloof ik. Gelukkig kunnen wij hier wel volop van genieten, want als je puur focust op de muziek, zijn deze liedjes gewoon erg mooi (al is mooi misschien niet het juiste woord); afijn, ze komen in elk geval wel flink binnen.

4 sterren