Evergrey - Hymns for the Broken (2014)

Zweden

5. Archaic Rage (6:26)
  6. Barricades (4:57)
  7. Black Undertow (5:01)
  8. The Fire (4:10)
  9. Hymns for the Broken (4:58)
  10. Missing You (3:25)
  11. The Grand Collapse (7:46)
  12. The Aftermath (7:25)

avatar van jellylips
Daarvoor zijn trouwens nog twee trailers verschenen:

Trailer 1

Trailer 2

Ozric Spacefolk
Ik weet niet meer wanneer ik ze uit het oog ben verloren en waarom, maar de eerste single is helemaal mijn type rock/metal. Misschien toch maar weer eens mezelf verdiepen in de band.

EVERGREY - King of Errors (2014) // Official Clip // AFM Records - YouTube

avatar van pos
pos
Dit zou zomaar eens de beste plaat van Evergrey tot nu toe kunnen zijn. Deze plaat staat echt vol met die typische slepende nummers. King of Errors was al een dijk van een nummer maar zo staan er met Wake a change, Archaic Rage, Black Undertow en de afsluitende 2 epics van ruim 7 minuten nog meer fantastische nummers op. Slechte nummers staan er sowieso niet tussen. IJzersterke plaat.

avatar van Kronos
vandaag gekocht, nog niet beluisterd. Ik ben benieuwd.

avatar van notsub
Dit kan wel eens mijn favoriete CD van 2014 gaan worden. Evergrey is helemaal terug en hoe. Er zit weer emotie in de songs, die ik sinds lange tijd niet gehoord heb van Evergrey. Het begint al erg sterk met The Awakening, King of Errors en het knallende A New Dawn. Maar het hoogtepunt is voor mij The Grand Collapse. Hier worden power en dreiging subliem gecombineerd met die subtiele toetsenpartijen en geweldige zang! Dit nummer maakt de CD helemaal af. De CD blinkt verder uit in bombast en emotie en bevestigt dat Evergrey weer overtuigend doet waar ze goed in zijn.

avatar van Kronos
Dit is het eerste album van Evergrey dat ik heb. Slecht is het niet maar er staan nogal veel ballads op naar mijn mening.

avatar van berrege
Dit is het eerste wat ik van Evergrey hoor, maar ben er geen fan van. De muzikale stukken zijn oké, maar de zang doet het voor mij naar de knoppen. Te commerciële, doorsnee sound. Voor de rest ook gewoon weinig boeiende stukken op het album.

avatar van james_cameron
Het vorige album, Glorious Collision, had te lijden onder een brakke produktie en erg langdradige songs. De zweden hebben geleerd van hun fouten, in ieder geval op productioneel vlak: dit album klinkt geweldig, met een vol, heerlijk bombastisch geluid. Helaas is het songmateriaal ook ditmaal niet geweldig. De meeste songs zijn powerballads, goed uitgevoerd, daar niet van, maar uiteindelijk resultereert het allemaal in een nogal tam, ingetogen album. Wat meer uptempo beukwerk had wonderen kunnen doen. Nu is het verloren terrein slechts gedeeltelijk teruggewonnen.

avatar van berrege
Mijn mening toch maar herzien Klinkt beter en beter