Paolo Conte - Concerti (1985)

Italië
Jazz / Pop
Label: CGD

1. Lo Zio (4:08)
  2. Sono Qui con Te Sempre Più Solo (3:27)
  3. Come Di (4:14)
  4. Dal Loggione (4:15)
  5. La Ricostruzione del Mocambo (3:02)
  6. Via con Me (2:45)
  7. La Fisarmonica di Stradella (3:19)
  8. La Topolino Amaranto (2:44)
  9. Alla Prese con la Verde Milonga (7:00)
  10. Parigi (3:43)
  11. Diavolo Rosso (5:42)
  12. Hemingway (4:46)
  13. Bartali (2:14)
  14. Un Gelato Al Limon (4:27)
  15. Una Giornate Al Mare (3:06)
  16. Il Nostro Amico Angiolino (3:22)
  17. Onda Su Onda (4:32)
  18. Sotto le Stelle del Jazz (3:31)
  19. Azzurro (2:44)
  20. Boogie (5:16)
  21. Genova Per Noi (2:51)
Een zeer goed album van Paolo Conte. Deze versie van Alla Prese Con Una Verde Milonga vind ik de allermooiste. Verdere hoogtepunten zijn Diavolo Rosso, Un Gelato Al Limon, Boogie... Heerlijk! La Topolino Amaranto had van mij niet gehoeven (ik heb ook de indruk dat ik die niet op mijn versie van Concerti heb staan, maar dit zal vast aan mij liggen) en ook Onda Su Onda sla ik af en toe over, maar al met al weer een luistergenot!

avatar van berrebar
Topolino Amaranto?
Lekker swingnummertje!
samen met Boogie en Dancing behorend tot de lekkerste uit-mijn-dak-ga-nummertjes

avatar van T8T
T8T
Mooi album. Alleen heb ik het album En Concert dat op een paar tracks na identiek is aan Concerti. En Concert is een andere uitgave bedoeld voor Frankrijk.

Dancing staat er bijvoorbeeld niet op. Jammer, want een heerlijk nummer, maar op live in Verona is die geloof ik wel te vinden.

avatar van Twinpeaks
Paolo kan altijd en overal .En zeker live weet hij met zijn fantastische muzikanten de boel op te zwepen.Lo Zio en Lo Topolino Amaranto ontbreken op mijn versie,maar dat mag de pret niet drukken.
Waar ik ga of sta ,altijd heb ik iets van Conte bij de hand.Het maakt me vrolijk ,het maakt me rustig en en het doet me relativeren .Paolo doet zijn ding met zijn meer dan beperkte stem en raakt bij mij de snaar en moet muziek dat niet met je doen ? Favorieten hier zijn Diavolo Rosso en Boogie.5 sterren want 6 kan niet.