Sandra - The Long Play (1985)

West-Duitsland
Label: Virgin

1. In the Heat of the Night (5:20)
  2. On the Tray (Seven Years) (3:45)
  3. Little Girl (3:11)
  4. You and I (6:44)
  5. (I'll Never Be) Maria Magdelena (5:55)
  6. Heartbeat (That's Emotion) (4:53)
  7. Sisters and Brothers (3:23)
  8. Change Your Mind (4:04)
avatar van musicfriek
Jeugdsentiment alom... Vreselijke muziek dit! Iedereen vond Maria Magdalena zo goed. Maar nu?

avatar van Kos
Kos
musicfriek schreef:
Iedereen vond Maria Magdalena zo goed.
Spreek voor jezelf .

Marcel²
Deze lp net geluisterd en moet zeggen dat naar mijn gevoel er maar twee nummers uit springen. In The Heat Of The Night en Maria Magdelena. De rest is matig tot slecht.

avatar van george clinton
Maria Magdalena is zo'n kitscherig nummer, die mannenstem in het refrein: "You need love" Genre: foute plaat.

avatar van Justinx
Lijkt een beetje Kate Bush, niet? Of zit ik nu heel verkeerd? Ik vind het er in ieder geval erg op lijken. Ben nu haar laatste (verzamel) album aan het doorbeunderen.

avatar van vigil
Justinx schreef:

vind ik niet, dankzij haar man ( M. Cretu) lijkt het veel meer op Enigma dan op Bush. In het vroegere werk zitten ook wel wat italo invloeden in. Die heb ik overigens ook nog nooit bij K. Bush gehoord

avatar van musicfriek
Justinx schreef:

Welk oor zit verstopt bij je? Lijkt op Kate Bush.. No way! Laat haar dit maar niet horen hahaha. Sandra heeft vrij iel stemmetje en zeer poppy liedjes gehad. Persoonlijk vind ik het een erg matig zangeresje..

fredpit
staat op 376 in de top 1000 veronica lijst.

Of dat te maken heeft met haar zangkwaliteiten of met haar uiterlijk is mij niet helemaal duidelijk..

avatar van monique
1,0
in the heat of the night is haar beste nummer,en maria magdelena heb ik te vaak gehoord,de rest van dit album vind ik niet veel aan,haar stem gaat mijn op een gegeven moment ook vervelen

Joy
nie zeure ,we vonden allemaal dat sandra een lekker wijf was en dat ene hitje daarmee te pruimen

avatar van monique
1,0
ik vind sandra geen lekker wijf

Joy
ik nu ook nie, maar toen als puber viel ik zelfs op tina turner, de normen vervaagden enigsins door dat puberen en zelfs de 45 jarige tante van je vriendje leek ineens aantrekkelijk

avatar van vigil
Joy schreef:

nou die 45 jarige tante mag je hebben hoor

avatar van jellorum
verklaar me gek, maar ik vind Maria Magdalena toch wel een goed nummer en Sandra mocht er best wezen in haar tijd

Het vrouwelijke equivalent van Modern Talking. Meer kan ik er niet van maken.

Maar ondaks dit hoge kitsch gehalte heeft ze met Maria Magdelena en In The Heat Of The Night toch twee hardnekkige eighties klassiekers op haar naam gezet.

Waarom zoveel kritiek op dit album en op Sandra?
Maria Magdelena en In the heat of the night zijn wereldhits geweest. Ook de single Little girl deed het goed. Haar typische stemgeluid Engels/Duits vind ik gewoonweg schitterend! 4.5/5.

avatar van PEN15
You and I vind ik nog wel okay.

Nu je het zegt, ik vond haar stem altijd al onnatuurlijk over komen alsof er iets niet in de haak was. Dat zal dan wel te wijten zijn aan haar geboorteland.
Ik zie inderdaad wel enige overeenkomsten met modern talking als ik zo naar de hoes kijk, haha.
Ik heb lange tijd gedacht dat die everlasting love van haar was op haar volgende plaat. Oeps. Maar ja wist ik veel. Het klonk op een of andere manier wel authentiek.

avatar van RogerV
Beetje fout maar oke

Ooit eens opgezocht aangezien ik liefhebber ben van Enigma. Michael Cretu is duidelijk een erg goede producer. Op zich geen slechte dansplaten voor die tijd.

avatar van PEN15
Dankzij dat accent vermoedde ik dat ze in Maria Magdelena zong:

One day you'll wake up and dream of life (dat heb ik altijd een geniale paradox gevonden)

Jammer genoeg ontdekte ik dat ze "slechts" zong: When will you wake up and realise.

avatar van Heer Hendrik
In the heat of the night ..... in the eighties met Sandra. Ja hoor zeker, ik zou er zo voor in een tijdmachine stappen

Wat is fout en wat is ok ? Ik vind het nogal verwaand om muziek zo'n etiket op te kleven, voor mij is een zogenaamd ernstige en authentieke rockband soms ook fout .......en al wat op plaat wordt gezet is sowieso commercieel.
Sandra is voor mij natuurlijk jeugdsentiment, maar los daarvan vond ik ze altijd veel klasse hebben, en haar muziek en stem zijn heel herkenbaar en dus zeker geen dertien in een dozijn.
Ik vind latere albums beter, maar ook hier staan echte klassiekers op: Maria Magdalena en In the Heat of the Night, uitstekende voorbeelden van Italo-Eurodisco, en ook het sobere Little Girl en Sisters and Brothers, opgedragen aan Sandra's overleden broer.
Overal natuurlijk de typische productiestijl van Sandra's ex Michael Cretu.
Je moet er van houden, maar zeker een stukje Europese muziekcultuur.

avatar van BlauweVla
De aanpak van deze muziek kan niet door iedereen begrepen worden. Ik snap ook niet waarom sommige muziek goed zou zijn, maar daar laat ik het zo veel mogelijk bij. Argumenten om deze jaren 80 muziek niet goed te vinden zijn vaak: ""Het komt uit een machine", "het klinkt te klinisch", "het is te commercieel", "de teksten zijn oppervlakkig". Toegegeven: de muzikanten die bij tv shows op het podium te zien waren als 'band', waren vaak modellen. Hubert (Kah) Kemmler deed vaak de echte achtergrond zang. Hubert Kemmler heeft later wel live op het podium meegezongen met Sandra een tijd terug. Maar ja, de producer die nog veel meer deed zien we ook niet op het podium en dat is de meesterlijke Michael Cretu. Ik kijk sowieso liever naar Sandra. De muziek zit verdomt goed in elkaar dat staat buiten kijf.

avatar van RogerV
Nooit geweten trouwens dat een sample van de synth uit de intro de basis heeft gevormd voor de plaat Twilight Zone van 2 Unlimited.

avatar van Funky Bookie
Heerlijk jeugdsentiment. Sandra zag er goed uit en de muziek past prima in de tijdgeest. Ik vind het allemaal niet zo erg hoor.

avatar van MetalMike
Was helemaal gek van haar, letterlijk mijn hele kamer hing vol, nee... VOL met posters van haar. En gek op haar stem ook, met name "In the Heat of the Night" was weergaloos. En "Little Girl" vond en vind ik ook lekker klinken.
Uiteraard met de grote hit leerde ik haar ook kennen, weet nog dat Adam Curry gek werd van het nummer, omdat ze steeds bij hem moest optreden (playback) daar het maar op nr 1 bleef staan !
Lekkere elpee, maar later werk werd wel beter en constanter.

avatar van Martijn Jonkers
(I'll Never Be) Maria Magdelena vind ik na al die jaren nog steeds een topnummer.

Mee eens. Met recht een popklassieker geproduceerd door Michael Enigma Kretu.