Doug Seegers - Going Down to the River (2014)

Roots

10. Burning a Hole in My Pocket
  11. She's in a Rock 'N' Roll Band
  12. Baby Lost Her Way Home Again
Hendrik68
Deze artiest leren kennen via Altcountry.nl. Ga naar de site en lees het hele verhaal van een 62 jarige man die door een stel Zweden werd ontdekt en vervolgens de studio inging met o.a. Emmylou Harris. Toen maar. Een staaltje countrysoul van het zuiverste water. Soms is het zelfs countryjazz. Altcountry wil doen geloven dat we hier met het niveau Guy Clark-Townes Van Zandt van doen hebben. Dat is nogal overdreven. Hij is 62 weliswaar, maar zal nog e.e.a. bij moeten leren om dat niveau te benaderen. Nummers als Hard working man en Gotta catch that train (de titels verraden het al) zijn een lichte tik in het gelaat als je het briljante begin hebt gehad. Hoe dan ook, 2014 heeft er weer een ontdekking bij. Gaat dat horen: Doug Seegers.

avatar van Jasper
Prachtig verhaal dit. Seegers is dus niet alleen ontdekt door die Zweden, maar hij stond prompt op 1 in de Zweedse Itunes lijst. Kijk youtube er op na en je ziet deze dakloze troubadour het schitterende eerste nummer van dit album (angie's song) zingen voor een stel Zweedse pubers in een 'Tros muziekfeest op het plein" achtige setting. En ze lijken het nog mooi te vinden ook. Geweldig, als ik ooit emigreer dan is het naar Zweden.

Het begin van dit album is erg sterk. De eerste 4 nummers zijn wat mij betreft meteen de beste 4 nummers. Hele mooie cover van Gram Parsons' She ook trouwens, met Emmylou op de achtergrond. Daarna kan het me iets minder bekoren, vooral omdat hij de singer songwriter stijl van dat eerste gedeelte inruilt voor een country kant waar ik wat minder mee heb. 4 sterren is verdiend.

kistenkuif
Lekkere countryplaat maar zo ken ik er nog wel een paar.

avatar van Colonel_Cooper
Mooi verhaal maar vooral ook sterke plaat. Live is hij ook erg goed. Echt een aanrader!