Kerry Chater - Part Time Love (1977)

Label: Warner Bros.

1. Beginning of the End (3:15)
  2. No Love on the Black Keys (3:08)
  3. Part Time Love (3:24)
  4. One More Time Tonight (3:27)
  5. Dance to the Rhythm of Your Love (4:16)
  6. Here Comes the Rain (3:26)
  7. Even a Fool Would Let Go (3:20)
  8. Breaking Up (Is Gonna Break Me Down) (3:13)
  9. Misty Mary (3:51)
  10. If We Get Together Again (3:45)
avatar van Scherprechter
Mooi pop/soft rock album waarbij vooral de prachtige ballads eruit springen.
Niks spectaculairs, alles is wel met zorg en oog voor detail gedaan.
Kerry Chater heeft een aangename licht melancholische stem die me wat aan Jackson Browne doet denken.
Dit album is trouwens totaal obscuur. In 1977 haalde het de albumcharts niet en het is in 2014 op Cd uitgebracht.
De band bestaat uit allemaal LA studio sessie toppers en dat hoor je. Het hele album heeft die LA rock sound van die tijd.
Toto topper en drumlegende Jeff Porcaro levert weer geweldig drumwerk af. Subtiel, groovy als altijd en wat uitbundiger dan gewoonlijk. Vooral een paar grootse drumfills vallen op. Dit album is net voor het eerste Toto album opgenomen.