Kovacs - My Love (2014)

Soul / R&B
Label: Wolf (I)

1. My Love (3:57)
  2. He Talks That Shit (3:39)
  3. When the Lady's Hurt (3:17)
  4. I've Seen That Face Before (Libertango) (3:08)
  5. Shirley (Sound of the Underground) *
  6. The Gold Ballroom *
avatar van Emile93
My love klinkt erg goed. Zal de rest snel ook eens een luisterbeurt gunnen

avatar van adri1982
Als ik die mogelijkheid krijg, zal ik nr 2 tot en met 4 ook (een paar keer) gaan beluisteren. Ik heb 'My love' inmiddels al twee keer gehoord en die is bij mij potentiëel 3,5 tot 4,0 potentiële sterren waard.

avatar van Reijersen
En dan ben je opeens Radio6 Soul & Jazz Talent. Ja, met dat label heb je ook mijn aandacht. Dat is het mooie aan die talenten en wat Radio6 met ze doet. Ze krijgen de aandacht die ze verdienen. En geloof me, Kovacs verdient die aandacht 100%. Te beginnen met deze EP.
Wat je Kovacs kan verwachten? Vocaal is het een soort combinatie, een blend, tussen Shirley Bassey, Adele en Amy Winehouse. Natuurlijk niet de minste namen, maar ik moet wel met iets aankomen dat voor iedereen herkenbaar is. Door die blend kan ik zeggen dat Kovacs zeker een heel eigen sound heeft. Ook productioneel. Ze laat ons op deze EP vier nummers lang genieten van sterk in elkaar gezette soulsongs die je aardig omver kunnen blazen. Van de titeltrack tot de afsluiter zijn het stuk voor stuk ijzersterke songs en kan ik hierbij zeggen dat we met deze dame wederom een uitstekende toevoeging hebben aan het Nederlandse soullandschap.

avatar van MusicFreak
Gezien op Lowlands en was zeer onder de indruk. Goeie stem en goed in elkaar zittende nummers.

Pim
Heel mooi.

avatar van Echo01
Leuk EP'tje en wat een stem, ergens tussen Shirley Bassey, Eartha Kitt, Amy Winehouse en Grace Jones. Daarom ook dapper om mogelijke critici voor te zijn door gewoonweg de bekendste song van Grace Jones (I've seen that Face before') te coveren (ja, ik weet dat het origineel van Astor Piazzolla is), en dat op een mooie manier...

Benieuwd naar de komende cd!