Qntal - Qntal III (2003)

Electronic / Pop
Label: Stars In The Dark

1. Owi Tristan (5:56)
  2. Name der Rose (5:28)
  3. Maiden in the Mor (6:34)
  4. Lamento de Tristano (1:37)
  5. Am Morgen Fruo (4:52)
  6. Lasse (8:04)
  7. Ecce Gratum (5:12)
  8. Spiegelglas (7:40)
  9. Maravillosos (4:02)
  10. Entre Moi et Mon Amin (7:21)
  11. Gottinne Minne (2:40)
  12. Vedes Amigo (6:25)
  13. Verirret I (1:46)
  14. Verirret II (1:30)
  15. Verirret III (0:18)
  16. Verirret IV (1:45)
avatar van orbit
Veruit de subtielste plaat van de 4 tot nog toe verschenen Qntal releases
Er zijn mensen die beweren dat Qntal minder werd na het vertrek van electro-wizard Ernst Horn.. nu wel, die mensen zijn niet goed bij hun hoofd! Ik ken niets wat zo dicht in de buurt komt van het onsterfelijke geluid van Dead Can Dance en toch zo opwindend en verkwikkend klinkt als deze plaat van Qntal! Echt muziek om je liefde bij te verleiden, je lekkerste maaltijd van het jaar te consumeren of gewoonweg te sterven aan een overdosis Absinth
Alhoewel de plaat enkele upbeat pareltjes bevat, waarvan Ecce Gratum misschien wel de swingenste is (menig goth dansvloertje wordt hier enkele graden warmer bij!) zijn het toch de verstilde schoonheden van een Maiden in the Mor, Name der Rose en bovenal het buite ngewoon meesterlijk opgebouwde Spiegelglas die de show stelen. Heel veel petjes af voor dit wonderbare Deutsche geselschaft

jaja, ik heb me 3 keuzes weer gemaakt. am morgen fruo, ecce gratum en inderdaad spiegelglas.

avatar van orbit
Am Morgen Fruo is ook een prachtig nummer inderdaad En laten we Entre Moi et Mon Amin niet vergeten.. ook vaak gedraaid op feesten

avatar van Lukas
Gooi een flinke scheut Dead Can Dance, een snufje triphop, wat jaren 90 dance en een paar druppeltjes opera bij elkaar en je krijgt ongeveer zoiets. De combinatie werkt zowaar wonderwel en resulteert in een wonderlijk sprookje dat nergens te zweverig wordt, maar precies binnen de grenzen van het wondermooie blijft. Prijsnummers: Maiden in the Mor, Ecce Gratum en Spiegelglas. 4.5*.