Candlebox - Lucy (1995)

1. Simple Lessons (2:53)
  2. Drowned (4:51)
  3. Lucy (4:46)
  4. Best Friend (3:27)
  5. Become (To Tell) (3:37)
  6. Understanding (4:48)
  7. Crooked Halo (4:02)
  8. Bothered (2:17)
  9. Butterfly (4:54)
  10. It's Amazing (3:59)
  11. Vulgar Before Me (3:38)
  12. Butterfly [Reprise] (6:15)
avatar van Jumpjet
Duidelijk de minste van Candlebox. De composities missen een duidelijke richting. Het drumgeluid is vreselijk, vooral aan de snare zit ik me echt te ergeren. Opvolger Happy Pills maakte gelukkig weer ales goed.

Bij deze hoes moet ik altijd aan de clip Kryptonite van 3 Doors Down denken.

avatar van ElroHirtje
Album vol nostalgie, kan er denk ik niet objectief naar luisteren, voor mij een top plaatje.

ElroHirtje schreef:

Dus je was er ook bij in de Winston gisteren?
Heb je in ieder geval Simple Lessons live mee kunnen maken. Was volgens mij de enige die ze van dit album speelden.

Dus je was er ook bij in de Winston gisteren?

Nee, nostalgie legde het af tegen vernieuwing; brutus in paradiso. Keuzes... Moest het dus even doen met wat noten van oa deze cd en herinneringen in het hoofd.
Was het fijn?

ElroHirtje schreef:
Was het fijn?

Hier een verslagje.

Hier een verslagje.

Gaaf om de nostalgie (voor jou iets meer dan dat lees ik) nog eens te beleven. En dan in de Winston. Heerlijk. Ik zag daar vorig jaar een kraker, sophia kwam er langs (God machine, remember?). Was toch blij dat ik die dan niet in Melkweg zie, hoor. Interactie in zo'n halve kroeg is toch fenomenaal?
Doet me denken dat ik (een deel van) Therapy? eens in een kerk zag met veertig man. We gingen er maar bij zitten. "of er nog iemand even met hem gitaar wilde spelen?" . Zo'n sfeertje. Fantastisch.
Maar goed, wellicht tot later dit jaar dus!

De zanger van deze band is eventjes de nieuwe frontman van Live geweest, maar die hebben ondertussen allemaal weer voor het grote geld gekozen, en zijn weer vriendjes geworden met elkaar.

avatar van Rogyros
Is dat zo? Zoals ik het begreep, en Wikipedia geeft me daar gelijk in, formeerde de zanger met drie overbleven bandleden van Live een nieuwe band, genaamd The Gracious Few, en hebben één album uitgebracht. In 2010, toen Live tijdelijk opgedoekt was. Volgens mij heeft hij nooit bij Live zelf gezongen.

Daar heb je gelijk in, de herstart onder de naam Live zal wel te maken hebben gehad met het feit dat The Gracious Few niet werd opgepakt, ten koste van de zanger van Candlebox.

avatar van philtuper

Dus je was er ook bij in de Winston gisteren?
Precies dat! Er staan toch zeker een paar nummers op die het vandaag de dag nog steeds goed bij me doen. Vulgar Before Me en Lucy bijvoorbeeld.