Pearl Jam - Live: 03-03-03 Tokyo, Japan (2003)

Label: Sony

1. Release (5:57)
  2. Can't Keep (3:45)
  3. Even Flow (5:58)
  4. Save You (3:39)
  5. Hail, Hail (4:27)
  6. Dissident (3:44)
  7. Love Boat Captain (5:19)
  8. Small Town (3:26)
  13. You Are (6:51)
  14. I Am Mine (3:35)
  15. Betterman (4:32)
  16. Corduroy (5:01)
  17. Do the Evolution (4:01)
  18. Blood (2:57)
  19. Encore Break #1 (0:33)
  20. Bu$hleaguer (4:48)
  21. Know Your Rights (3:39)
  22. Go (3:12)
  23. Black (7:40)
  24. U (3:32)
  25. Breath (5:06)
  26. RVM (8:17)
  27. Encore Break #2 (1:02)
  28. Don't Be Shy (3:38)
  29. Soon Forget (2:17)
  30. Last Kiss (3:51)
  31. Yellow Ledbetter (5:30)
  32. Alive (6:13)
avatar van mathias
Vrij compleet liveconcert van Pearl Jam. Mooie selectie uit alle cd's tot en met Riot Act en een ongelofelijk slottrio!
Tis dat ik nooit meer dan 4* geef voor een liveplaat, maar anders...

net gekocht, straks opzetten....ben benieuwd

hoopte al dat ik een goede keuze had gemaakt, er zijn er nogal wat natuurlijk...maar op de gok

avatar van Waldo Jeffers
Schitterend live-album, bevat voor mij de mooiste & emotioneelste versie van Black die ik ken...

ooo man je maakt me gek! haha ik ben pas bij even flow... prachtige solo !!!!

weet je hoe ver weg black nog is!!!

trouwens wel veel he 35 nummers in 1 concert. Queen deed dat ook al in Tokyo. Waarom steeds daar zoveel nummers....

avatar van mathias
Je moet je Japanse fans een beetje verzorgen hé, de cd's zijn daar al zo duur (vandaar ook de massa's extra tracks en meestal iets vroegere releases om te voorkomen dat alles geïmporteerd wordt)

avatar van mathias
Als je nog maar aan Even Flow zit is het inderdaad nog héél ver

yep ben nu bij Betterman aanbelandt...

toch apart dat ze daar zo timide luisteren naar de nummers. Volgens mij wilde hij bij betterman dat men ging meezingen maar dat zat er niet in

muzikaal zit het weer zo fraai in elkaar joh

ben benieuwd naar CD2

maar wordt Tokyo ook gezien als een van de beste?
deze lag toevallig bij de plato dus vandaar dat ik deze genomen heb

Bij Release aan het begin trouwens al kippevel. Die lange halen, zo verschrikkelijk veel volume die man. Alsof hij die volledige dikke stierenek gebruikt om de geluidsgolven te kanaliseren.

Cordory vond ik bij live on two legs iets lekkerder

Black was goed, iets ingetogenere stem leek het

maar McCready weer geweldig en weer anders!

Katowice 2, Jones Beach, en Seattle zijn toppers.

seattle zou best mn volgende aankoop weleens kunnen worden als ik m vind

nu hoor ik dus weer een prachtig nummer dat ik nog niet kende: Don't be shy

is er een telling over hoeveel nummers pj in totaal hebben, dat moet in de honderden zijn.

CCDevlin schreef:
nu hoor ik dus weer een prachtig nummer dat ik nog niet kende: Don't be shy

hetzelfde geld voor Soon Forget! zal wel niet de originele uitvoering zijn, wel goed zo

CCDevlin schreef:

Tijdens de 2003 tour hadden ze een tour-repertoire van iets van 110 nummers. Ze hebben toen drie shows in Boston gespeeld waarbij ze geprobeerd hebben om geen enkel nummer te herhalen en nagenoeg alles te spelen.

weer een feitje erbij thanx

jij bent een soort pearl jam ecyclopedie ! perfect

kijk dat bedoel ik

ik krijg inmiddels een overdosis, net tokyo, nu staat (de eveneens vanmiddag aangeschafte) Single video theory op en nou die links maar ik vind het alleen maar leuk

om en na bij 150 nummers, even snel geteld. aardig wat hoor!

die drie shows: dan zal je net zien dat de derde lijst leeg is maar in elk geval ga ik die ook nog eens uitpluizen

avatar van EmDee
Grappig om te zien dat ze Even Flow nog vaker hebben gespeeld dan Alive

misschien een personal favourit....het is ook een erg lekker nummer om te spelen lijkt me

bij Daughter hoor je opeens op het eind bij het vocale improviseren wat ie vaker doet bij dat soort nummers (zoals een beetje bij BushLeauger) dat er opeens een echo op zit. Dus meteen vraagt hij "Can you take that echo thing off?"

met een uiterst correcte toon, overigens uiteraard.

Allmusic
Als je deze goed vind, moet je maar eens luisteren naar de Madison Square Garden concerten (New York 07-08-03 en 07-09-03!) of de eerste (acoustische) disc van Mansfield 07-11-03.

Allmusic schreef:

die van 7-8-03 heb ik op dvd en is ook fantastisch ja

bij release blijf ik toch echt wel verbaasd over het bereik van ed hoor. Lijkt wel een robot...een mechanisme...een stofzuiger waarvan de kracht groots en oneindig is...1 rechte lijn van power die niet afwijkt....onhoudbaar en die je niet kunt ontkennen.

zoals het drillen van een boor waar je zelf geen controle over hebt en je maar moet wachten tot het afgelopen is voor je je weer op andere dingen kunt concentreren.

maar dan dus wel aangenaam voor het oor he;)

en...het is voor mij de tot nu toe krachtigste versie van Release, live. Maar heb natuurlijk nog niet alles gehoord.

Ik liet het een vriend horen, die schrok er zelfs een beetje van, die uithalen. En dat is een Queen fan dus ja, die is wel wat gewend qua volume op zich

voltazy
release is zo mooi gelukkig zelf ook live gezien, toen ook hoogtepunt

Hele fijne cd! Pearl jam klinkt live gewoon hééél veel beter dan op album. (Hmmm wat een heerlijke dag was dat toch in het Goffertpark....)

Waldo Jeffers schreef:

Wow, dat kan je wel zeggen over deze Black. Wat een schitterende uitvoering, weer anders en met een indrukwekkende gitaarsolo.

twanos schreef:
Hele fijne cd! Pearl jam klinkt live gewoon hééél veel beter dan op album.

Overall is dit een gemiddeld concert van Pearl Jam, wat wil zeggen: echt goed. Het is nogal wisselend allemaal. In de band zingt Eddie niet zijn beste concert , maar Mike McCready speelt juist weer erg sterk. Sommige nummers klinken wat routineus, wat mat. Anderen, zoals Black zijn juist weer fantastisch. Ook Not For You, Daughter, Do the Evolution, Blood & Breath zijn erg sterk.

Het publiek in Japan is op het eerste deel van het concert ook al zo mat. Mogelijk beïnvloedden ze elkaar zo, band en publiek. Op het tweede deel komt het publiek juist wel wat los. Dat tweede deel, CD2, is dan ook het beste gedeelte van het concert. Behalve dan weer het slot: de laatste paar nummers heeft Pearl Jam echt wel eens beter neergezet. Vanwege een aantal hoogtepunten is dit concert toch wel een aanrader. En het artwork vind ik erg mooi gedaan.

avatar van Funky Bookie
Ingetogen publiek en ook Eddie lijkt zich uit respect voor het publiek in te houden door het gebruik van het F-woord te vermijden. Ik vind Eddie inderdaad de zwakke schakel tijdens dit concert, maar de setlist is magistraal.
Alive na Yellow Leadbetter is ook niet vaak gebeurd volgens mij, dus in dat opzicht is het een gedenkwaardig optreden. Een enthousiaster publiek zou iets meer live gevoel geven.