Behemoth - Zos Kia Cultus (Here and Beyond) (2002)

Polen
Label: Olympic

1. Horns Ov Baphometh (6:39)
  2. Moderns Iconoclasts (4:30)
  3. Here and Beyond (3:28)
  4. As Above So Below (5:03)
  5. Blackest Ov the Black (3:46)
  6. Hekau 718 (0:56)
  7. Harlot Ov the Saints (2:49)
  8. No Sympathy for Fools (3:50)
  9. Zos Kia Cultus (5:34)
  10. Fornicatus Benefictus (0:55)
  11. Typhonian Soul Zodiack (4:32)
  12. Heru Ra Ra (3:02)
Necr0ph0biC
Enigste wat ik gehoort heb, en vind het behoorlijk goed klinken!

had het album al een tijdje liggen,en pas een full print shirt van ze gekocht (van deze cover) op appelpop nog wel en ik dacht ow even stemmen dan maar, lang geleden geluisterd en nie echt meer aandacht gehad voor deze band maar ik herriner me wel dat het een vette beuk plaat was waar ik aardig van genoot,maar weer even uit de kast halen denk 3.5*

één van m'n favoriete death metal platen aller tijden, geweldig geluid en overdonderend zwaar.

Necr0ph0biC
Het geluid is inderdaad geweldig goed, de gitaren hebben echt een ongelofelijk vol geluid

Heb de cd nog niet gehoord, wel wéér een geniale hoes!

avatar van Kondoro0614
Yeah, dit is meer mijn sound en hier begon ik ook wat meer van 'Behemoth' te houden. Ja, ik kende deze plaat al en ik weet een beetje hoe de sound was maar na weer eens twee keer beluisterd te hebben stelde het me wederom niet teleur. Ja we kunnen bij deze band wel hoog of laag springen maar dit is wederom een album die verder niet 'veel' voorstelt, meer in de zin van dat ik hem helemaal niet zo bijzonder vind om hem nu uitgebreid te behandelen. Natuurlijk zijn de nummers 'Horns Ov Baphometh' en 'Zos Kia Cultus' onwijs lekker maar daar blijft het al snel bij, soms kakt het album nog steeds iets in rond het midden punt maar na 'Zos Kia Cultus' pakt het album zich altijd nog weer even goed op waardoor het stevig rammen is.

Dit keer een veel betere productie waar het drumgeluid gelukkig wat meer gedempt is en we eindelijk wat meer gitaarwerk horen en de zang naar voren komt. Al om al gaat de band in een stijgende lijn en zit de pit er goed in!

Voorlopige tussenstand:
01. Zos Kia Cultus
02. Grom
03. Satanica
04. Pandemonic Incantations
05. Thelema 6
06. Sventevith (Storming Near the Baltic)

avatar van Lau1986
Heerlijk album van de band. Heerlijk om te horen hoe de band zicht blijft ontwikkelen en steeds volwassener wordt zonder in te boeten aan agressiviteit. Fijn album.