Danger Mouse - The Grey Album (2004)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Public Service Announcement (2:49)
  2. What More Can I Say (4:29)
  3. Encore (2:44)
  4. December 4th (3:39)
  5. 99 Problems (4:04)
  6. Dirt Off Your Shoulder (4:04)
  7. Moment of Clarity (4:09)
  8. Change Clothes (4:10)
  9. Allure (4:17)
  10. Justify My Thug (2:05)
  11. Interlude (4:49)
  12. My 1st Song (4:06)
Lennonlover schreef:
Ik vrees dat de Beatles-puristen dit afkraken, niet?

Ja, maar dat is met alles, niet alleen met de beatles.

avatar van Kill_illuminati
Lennonlover schreef:
Ik vrees dat de Beatles-puristen dit afkraken, niet?

Als ik de youtube comments moet geloven krijken de beatles-puristen dit niet af. Niet echt een sterke bron maar toch

Ik moet wel zeggen dat zelfs me pa dit niet slecht vond. Normaal heeft 'ie een hekel aan alles wat ik opzet.

En the white album is zn enige LP die die nog heeft bewaard. Dus dat zegt denk ik wel iets over wat 'ie van dat album vind.

[Roel]
ik probeer al een hele tijd dit album te kopen maar hij is echt nergens nog te vinden (ook niet bij fnac). dit is tegen mijn principes maar kan iemand mij verteeln waar ik deze kan downloaden?

avatar van levenvergeten
Dit album is ook niet fysiek te koop, maar slechts per gratis download verkrijgbaar. Waar weet ik niet, voor mij is het een hele tijd geleden.

[Roel]
is fysiek te koop op lp, maar ook die is zeer moeilijk te vinden, ik zal het net maar eens afschuimen

avatar van Improvision
Meen je? Ik zag hem laatst drie keer in een winkel liggen.

Mr_White
The Black Album kon ik goed waarderen, alleen was ik nooit zo te spreken over de productie. Dat lost Danger Mouse hier perfect op door Jay-Z's acapella te mixen met The White Album van The Beatles, en dat levert één van de lekkerste HipHop platen aller tijden op. Wat het geheel voor mij echter over de streep trekt is nog niet eens de manier waarop Danger Mouse de samples gebruikt, maar de drums and bass die hij erover gooit, echt gruwelijk ziek.

avatar van musicboy2602
dion_odinot schreef:

dat vond ik het beste nummer van the black album, was ook wel teleurgesteld dat ie hier niet opstond.

Hoho: Lucifer is verwerkt in de Interlude.

avatar van Frisoboei
1,0
Vind Danger Mouse echt top, ook bij the Broken Bells. MMaar wat is dit slecht.

Bij een mashup maak je van twee of meerdere nummers een nieuw nummer, je gebruikt de muziek als instrument min of meer. Maar dit is gewoon chaotische rommel waarbij zowel het Jay-Z deel als het Beatles deel niet goed wordt gebruikt en de combinatie ook nergens op lijkt.

avatar van BoordAppel
Het zijn dan ook helemaal geen mashups. Dit gaat veel verder. Hogeschool knip- en plakwerk.

avatar van musicboy2602
Heerlijke nummertjes! Geweldig gemixt door "onze" Danger Mouse. Ook bekend van Gnarls Barkley. Verder is het jammer dat "Interlude" het enige nummer is waarvan ik zeker ben dat er opzettelijk een satanistische boodschap in verstopt zit.

avatar van Silky & Smooth
Origineel en erg goed uitgevoerd concept: The White Album + The Black Album = The Grey Album. Danger Mouse maakt van Beatles-liedjes beats voor de a capella teksten van Jay-Z. De beats blijven natuurlijk wel Danger Mouse, perfecte afstemming tussen drukte en rust. Beste nummer vind ik toch December 4th, heerlijk beat! Ik vind dat sowieso een erg mooi nummer. De clip van Encore is trouwens geniaal!

Ja

avatar van OldSkool
Leuk, maar meer ook niet.
Kan er niet zo goed van genieten als Jaydiohead, vind het gewoon minder.

Niet dat ik zo'n Beatle-purist ben, dat totaal niet.
De beat van Happiness is a warm gun, in Moment volgens mij, vind ik bijvoorbeeld briljant. zoek dat stuk nog steeds in Happiness

Zoals ik al zei: Leuk, maar meer ook niet.

Natuurlijk een tongue-in-cheek naar de mensen die denken dat de Beatles omgedraaid boodschappen bevatten.

avatar van kobe bryant fan
Een nipte voldoende, het idee is wel origineel, maar meer dan het goed knippen en plakken en hier en daar wat drums toevoegen doet hij ook niet. Het klinkt niet slecht maar hij komt er wel makkelijk mee weg. Danger Mouse blijft een fantastische producer maar hier volg ik hem niet volledig.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind 'goed knippen en plakken en hier en daar wat drums toevoegen' wat te weinig eer. Ik moet bekennen The White Album niet goed te kennen, maar ik vind dit erg sterk samplewerk. Alles klopt gewoon. Danger Mouse houdt met dit album de naam die hij heeft als producer netjes hoog. Niks makkelijk wegkomen dus.