Danger Mouse - The Grey Album (2004)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Public Service Announcement (2:49)
  2. What More Can I Say (4:29)
  3. Encore (2:44)
  4. December 4th (3:39)
  5. 99 Problems (4:04)
  6. Dirt Off Your Shoulder (4:04)
  7. Moment of Clarity (4:09)
  8. Change Clothes (4:10)
  9. Allure (4:17)
  10. Justify My Thug (2:05)
  11. Interlude (4:49)
  12. My 1st Song (4:06)
avatar van BoordAppel
Dit album mag dus ook weer terug op de site onder de nieuwe regels.

DJ Danger Mouse mixte de vocals van The Black Album van Jay-Z met The White Album van The Beatles en dat leverde dus dit resultaat op onder de naam The Grey Album (haha). Erg geslaagd album dat een hele nieuwe dimensie geeft aan de lyrics van Jay-Z. Draai deze stiekem vaker dan The Black Album .

Dit album heeft Danger Mouse ook geen windeieren gelegd, ineens kende iedereen hem en werd hij een veelgevraagde producer wat hem dus ook mainstream succes opleverde (Gorillaz).

avatar van Plakband
Wow, mogen bootlegs er ook op? Dope!
Deze is erg fijn ja, en zoals BoordAppel zegt, volgens mij heb ik dit album vaker gedraaid dan The Black Album
Vanaf toen werd ik ook helemaal fan van Danger Mouse, en daarna z'n collabo met MF Doom, en nu met Cee-Lo!

Net zoals de cover doet vermoeden , erg fris en origineel ... maar blijft toch gewoon het betere "gewone" plakwerk.

avatar van Ramon
Draai deze zelfs vaker dan het white album, vooral Encore en Allure zijn lekker.

avatar van levenvergeten
Verschrikkelijk goed gedaan. Jay-Z vind ik wel goed, the Beatles niet echt. maar alsnog vind ik dit erg goed.

Improvision
Misschien is het omwille van dit album dat Paul McCarthy met Jay-Z optrad op the grammies (of Mtv awards, weetk niet meer zeker).

FuckFace
Tjah, je moet het maar kunnen hé. Twee uitersten samen nemen en er toch nog iets zalig van kunnen maken.

Dit album verdient 2 sterren alleen al voor het zeer originele idee. Toen ik het eerst hoorde, was ik wat verbaast, maar nu vind ik hem helemaal te gek .

avatar van Niek
Ben hier heeeeel benieuwd naar!

avatar van gemaster
Erg leuk album. Het rappen van Jay-Z vind ik zeer aardig en dat gecombineerd met de meesterlijke muziek van The Beatles zorgt voor een winnaar. 4*

Pauper
Hele orginele combinatie met een succesvol resultaat. Puur genieten!

Dr.Greenthump
Het is inderdaad wel orgineel en creatief, maar ja wat wil je met Danger Mouse die het project leidt. Dit garandeert helaas niet dat het ook goed uitpakt en laat dat nu net het geval zijn bij deze plaat. Ben ook niet zo kappot van The Beatles misschien dat het daar meer mee te maken heeft. De plaat klinkt soms een beetje geforceerd en de sound doet me niet veel. Toch zitten er wel een aantal lekker nummers tussen en voegt dit album inderdaad een nieuwe dimensie toe aan de vocalen van Jay-Z. Denk dat dit wel zo'n typisch plaatje is dat vaker moet worden beluisterd. In iedergeval een dikke 3 sterren.

avatar van wolf
Improvision schreef:

Het waren de grammies. Ik vond het echt een slecht optreden en dit kwam niet door Paul McCartney, maar door Jay-Z, die Yesterday gewoon verknoeide met zijn ahahaha, that's right. Ok, tijdens een hiphop liedje kan je zoiets doen, maar tijdens Yesterday doe je dit niet!.

Social_Mask
Vond er niet veel aan. Heb het een aantal keer afgespeeld, maar het kon mijn aandacht niet trekken. Geen enkele uitschieter, alleen maar redelijke tot matige tracks.

meeste tracks zijn dope, maar je moet wel v jay-z houden.. 3

JustaRascal
Blijf asjeblieft van The Beatles af zeg, en vooral als je Jay-z er door heen gaat mixen. Gadverdamme.

avatar van BoordAppel
Waarom? De Beatles zijn niet heilig hoor. Ze klinken ook ineens een stuk beter als ze door Danger Mouse onder handen zijn genomen.

avatar van Kos
Kos
Hm.. dat is een opmerkelijke stelling .

rico-bballer
Ik ken alleen 99 problems van deze best vet nummer.

avatar van Reijersen
Erg cool en leuk bedacht concept. En het past ook enigzins goed bij elkaar. Niet alle mixes zijn even veel geslaagd, maar veelal is het een boeiende plaat met veel verrassende elementen.

3,5 ster.

avatar van Urbanoetang
rico-bballer schreef:
Ik ken alleen 99 problems van deze best vet nummer.

neen, dat is van deze:

De sound van the black album van Jay-Z vond ik altijd beetje te oppervlakkig. Danger Mouse maakt er een hele dikke mix van met the Beatles Hierdoor kan ik gelijk de vocals van Jay-Z ook meer waarderen. Al blijf ik een nummer als Change Clothes bagger vinden

erg goed gedaan. White album van de beatles is natuurlijk briljant en als basis voor beats werkt het zelfs nog De kracht van de melodietjes van hun, dat is de kracht van dit album. Voor mijn part had Danger Mouse Eminem, Snoop Dogg of Kanye West eronder gezet, als die beats maar zo bleven. Briljant!

avatar van Stapler
Dat eerste nummer.
Geweldig!

avatar van Lepel
BoordAppel schreef:

Inderdaad! Juist zo als dat Heidi Klum onder handen wordt genomen door het slagersmes van Slager Beukhout. Levert ook een nieuwe, prachtige versie van model Klum op...

Of de Beatles beter klinken zou ik niet weten, ben geen specialist op dat gebied.
Maar The Black album ken ik wel, en ik moet zeggen dat ik een gemengd gevoel heb.
Vind Jay Z een goede rapper, met een stem die lekker luisterd en goede teksten, hij pakt ook goed de beats mee.
Maar bij die beats liggen wat mij betreft zijn probleem. Ik vind, ook op The Black Album, de beats wat catchy en teveel melodietjes die me niks doen. Ik luister(de) dat album alleen vanwege Jay, op een aantal nummers na ("Change Clothes" heeft wél een lekkere beat).

Dangermouse neemt dus die goede vocals van Jay Z en legt ze perfect op de gitaren van The Beatles. Bij een aantal nummers pakt dat heel goed uit.
Bij 99 problems níet, die was al goed, bij Moment of Clarity ook niet, en Allure en Justify My thug vind ik ook niet best. De rest vind ik allemaal vet, en de meeste beter dan hun tegenhangers op The Black Album.

Erg mooi idee en mix-technisch prima. Toch kan ik er niet heel lang naar luisteren. Vind eigenlijk alle originele nummers beter en dan is een remix, hoe leuk bedacht ook, niet geslaagd.

dion_odinot
BoordAppel schreef:

ik denk dat gnarls Barkley hem meer mainstream succes heeft geleverd........ crazy

Relax
Overduidelijk, een nummer dat je nooit kan vervelen, wat een hit.

avatar van Kill_illuminati
BoordAppel schreef:

Door dit album kende ik hem ook.

Ik dacht dat Dangermouse ook Lucifer had geremixt.

dion_odinot
Kill_illuminati schreef:

Door dit album kende ik hem ook.

Ik dacht dat Dangermouse ook Lucifer had geremixt.

dat vond ik het beste nummer van the black album, was ook wel teleurgesteld dat ie hier niet opstond.

avatar van Lennonlover
Ik vrees dat de Beatles-puristen dit afkraken, niet?