Jacques Brel - Enregistrement Public (1964)

Alternatieve titels: Enregistrement Public à l'Olympia 1964 | Amsterdam

België
Label: Barclay

1. Amsterdam (2:55)
  2. Les Timides (3:45)
  3. Le Dernier Repas (3:30)
  4. Les Jardins du Casino (3:15)
  5. Les Vieux (4:03)
  6. Les Bonbons (3:29)
  7. Au Suivant (3:06)
  8. La Fanette (4:04)
  9. Les Bigotes (2:45)
  10. Les Filles et les Chiens (2:55)
  11. Les Fenêtres (2:46)
EVANSHEWSON
Formidabele liveplaat van deze Belgische chansonnier. Sfeervol concert en ieder liedje met volle bezieling gebracht, zoals Brel dat steeds deed. Hij vertolkte zijn gevoelens op een zeer intense manier.
Brel was pure passie.

****1/2

Inderdaad weeral een schitterende opname. Brel heeft hier wel wat tijd nodig om echt op gang te komen, maar vooral de tweede helft is magistraal. Opvallend is wel dat hier twee nummers op staan die volgens mij nooit op een andere plaat zijn verschenen: Amsterdam en Les Jardins du Casino, allebei natuurlijk prachtig. De versie van Les Bonbons die hierop staat is onwaarschijnlijk straf, grappig en indrukwekkend. Ook in Les Bigotes wordt lustig geëxperimenteerd, Les Bourgeois en Jef zingt hij doorleefder dan ooit, en ook Au Suivant is schitterend.

avatar van laxus11
Amsterdam

avatar van Vinokourov
De afgelopen tijd luister ik naar allerlei platen van de 1001 albums die je moet horen voordat je sterft-lijst. Het begin daarvan staat vol met jazz, country en wat vroege rock. Groot was mijn verbazing dat er ook plaats is voor een liveplaat van een Belgische chansonnier. Het was even wennen, maar uiteindelijk vind ik dit heel jofel. Jacques Brel vertolkt zijn liederen heel erg bevlogen. Tegen het einde van dit album neigt het naar overacting met de malloterie die hij uitslaakt, maar ik kan er wel om gniffelen.

avatar van Cor
Cor
Brel was cool. Hij showt hier achteloos zijn hele repertoire en zingt majestueus. Grootmeester van het chanson.

avatar van Droombolus
Brel is buitencatagorie. Als hij in 't frans zingt vergeet ik dat gewoon dat Ik een enorme hekel aan die taal heb ........ Pure magie !