Gary Numan - Dance (1981)

Pop / Electronic
Label: Beggars Banquet

1. Slowcar to China (9:05)
  2. Night Talk (4:26)
  3. A Subway Called 'You' (4:38)
  4. Cry the Clock Said (9:56)
  5. She's Got Claws (4:59)
  6. Crash (3:39)
  7. Boys Like Me (4:16)
  8. Stories (3:12)
  9. My Brother's Time (4:38)
  10. You Are, You Are (4:04)
  11. Moral (4:33)
  12. Stormtrooper in Drag * (4:59)
  13. Face to Face * (3:46)
  14. Dance * (2:46)
  15. Exhibition * (4:24)
  16. I Sing Rain * (2:29)
Vlak na de enorme Numan-hype (vooral in Engeland) uitgekomen. Dus NA zijn farewell-shows. Klinkt daarom ook anders. De invloed van Japan is duidelijk, maar ook logisch: Mick Karn speelt zelf mee op deze plaat. Ik vind het een fantastisch album, vanaf het moment dat de bas inzet op "Slowcar To China" wil ik altijd het album in zijn geheel afluisteren.

Wembleyfever
Roger Taylor (Queen) speelt drums op Moral, Crash en You Are You Are.

Een zeer goed album van Numan,...volgens mij speelt Roger Taylor alleen op het nummer you are;you are mee,...persoonlijk vind ik Boys like me het beste en exhibition door éénvoud ook erg goed,...daarin tegen is I sing rain het slechtste nummer wat Numan ooit heeft geschreven(geprutst),was dan ook heen B-side van She's got claws,.....maar het album blijft goed,...dus een aanrader voor de liefhebbers van de jaren 80

En pas jaren later verschijnt de titel track als extraatje op de CD. Onbegrijpelijk dat dat nummer niet meteen op het album is gekomen. Ik had het liever gehad dan You Are, You Are, die valt een beetje uit de toon bij de rest.

avatar van mk1992
wel een heel zwaarmoedig, traag album van Mr. Numan. D'r zit geen gang in, dansbaar is het ook niet bepaald. Jammer.

avatar van frolunda
Redelijk album dat zeker zijn momenten kent maar op een gegeven moment wordt het wel veel van hetzelfde.Ritme box,funky bas riedeltje en daar gaat weer een langzaam voortkabbelend nummertje.Iets meer afwisseling was hier wel welkom geweest.Neemt niet weg dat er met de opener Slow car to China,Moral,de single She's got claws en lekker voortstuwende Stormtrooper in drag enkele prachtige nummers op Dance staan.