Dolly Parton - Jolene (1974)

Country
Label: Buddha

1. Jolene (2:42)
  2. When Someone Wants to Leave (2:08)
  3. River of Happiness (2:20)
  4. Early Morning Breeze (2:47)
  5. Highlight of My Life (2:19)
  6. I Will Always Love You (2:57)
  7. Randy (1:54)
  8. Living on Memories of You (2:48)
  9. Lonely Comin' Down (3:17)
  10. It Must Be You (1:52)
  11. Cracker Jack * (3:16)
  12. Another Woman's Man * (3:00)
  13. Barbara on Your Mind * (3:14)
  14. Last Night's Lovin' * (2:28)
avatar van musicfriek
Jemig zeg, wat is deze versie van I Will Always Love You toch 1000x mooier als die van Whitney. Zit zoveel meer gevoel in Dolly's versie. Check de clips van dat nummer en Jolene eens, je komt niet meer bij, haar hairdo

Maar ik kom er gewoon voor uit dat die 2 nummers gewoonweg prachtig zijn

avatar van Vortex
In de Top 2000 van afgelopen december kwam Jolene voorbij. Wat een nummer zeg! De plaatjesdraaier vertelde er een heel verhaal bij wat er op neerkwam dat dit een behoorlijk autobiografisch nummer is.

avatar van Metalhead99
Heerlijke klassieker van misschien wel de beste country zangeres ooit: Dolly Parton. Erg kort plaatje, maar erg goed.

avatar van frolunda
Goed plaatje met enkele hele mooie country songs waarvan Jolene en I will always love you de bekendste zijn en When someone wants to leave de beste.

TheArtfulDodger
Het nummer Jolene heeft in Nederland helemaal niets gedaan (tipparade).

The Rose van Bette Midler haalde zelfs de tipparade niet in 1980.

deric raven
Jolene is gewoon door een man ingezongen; hier het bewijs.
YouTube - Jolene at 33 rpm

Heb niks met deze dame haar werk, maar kwam dit album tegen bij de kringloop en nam 'm mee.

Jolene is echt wel een klasse song. De rest blijft mijn ding ook niet, dat nummer is absoluut de moeite waard!

avatar van spinout
Op dit album spelen muzikanten mee, die ook op Elvis' platen te horen zijn, zoals Chip Young(gitaar), Pete Drake(pedal steel gitaar), Jerry Carrigan, Larry Londin(beide op drums) en David Briggs(piano). Onie Wheeler, hier op harmonica, is in 1955 nog op tournee geweest met Elvis, maar niet samen op het podium. Elvis wou het nummer I will always love you opnemen, maar Dolly wou de rechten op het nummer niet delen, dus ging de deal helaas niet door.

avatar van AbleMable
Ik ben zo gek op Dolly en ook al zo lang, deze vrouw kan weinig fout doen bij me, zelfs als ze een slechte plaat maakt en die heeft ze genoeg gemaakt, kan ze met toch nog raken.
Deze plaat is absoluut geen slechte plaat van d'r en bevat ook haar twee bekendste songs denk ik, Jolene en I Will Always Love You, en deze behoren ook allebei tot het mooiste wat ze ooit opnam.
De allereerste keer dat ik haar I Will Always Love you hoorde was ik tot tranen geroerd....
En ik weet ook zeker dat als een boel mensen die mij kennen, Jolene horen, aan mij moeten denken. En dat heb ik toch maar mooi voor mekaar met een van de mooiste songs ever.