André Hazes - Gewoon André (1981)

Label: EMI

1. 'N Beetje Verliefd (4:13)
  2. Zeg Maar Niets Meer (2:48)
  3. Ik Red Me Wel (3:25)
  4. Voor Mij Geen Slingers aan de Wand (3:38)
  5. Mijn Concurrent (3:58)
  6. Als Ik Jou Vergeef (3:41)
  7. Laat Mij Alleen (3:46)
  8. Neem Me Mee (4:28)
  9. De Nacht Is Mijn Leven (3:23)
  10. Bekijk 'T Maar (3:07)
  11. Zij Gelooft in Mij (4:00)
  12. Het Laatste Rondje (4:20)
avatar van Hendrik68
Het nieuwste album van Bedert is niet op Spotify te vinden, wel ken ik het album Uitgewist enigszins. Als Iets Dat Niet Komt niet op zijn minst 10 keer beter is dan Uitgewist dan is dit album van Hazes in ieder geval veel beter. Ik kan me haast niet voorstellen dat Bedert Hazes ook maar ergens benadert, afgaande op Uitgewist dan, vooral haar stem is erg vlak, beetje kleinkunstachtig. Een nummer zo beroerd als Loeihard staat hier in ieder geval niet op. Ik vind het sowieso vrij vreemd dat je dit album uitkiest om de vergelijking met Bedert te maken. Je reageert op een post van bijna 6 jaar geleden van iemand die al een hele poos niet meer op de site is en bij een album dat in niets aan Hazes doet denken. Laat Bedert eerst maar eens 1 nummer maken dat het hele land zich over 10 jaar nog herinnert. Hazes is al 10 jaar dood en iedereen kent nog heel veel nummers van hem. Hoe hoog of laag je het niveau mag vinden.

avatar van Lura
Hendrik68 schreef:

De stelligheid waarmee hier beweerd werd dat dit het beste Nederlandstalige album ooit gemaakt is vond ik erg overdreven. Ga trouwens eerst eens luisteren naar Iets dat niet komt, dan kun je erover meepraten. Er zijn overigens genoeg andere albums, die in aanmerking komen voor het mooiste Nederlandstalige album ooit. Trouwens wat zegt mij dat, dat Hazes een hoop hits gehad heeft? De Vogeltjesdans heeft ook in de top veertig gestaan en ken ik ook nog, maar is het daarom dan ook goede muziek?!

avatar van Lura
MAS schreef:
Prachtig album van Andre! De emotie spat er gewoon vanaf! Erg vreemd dat mensen dit een 0,5 of een 1 geven. Ik heb het idee dat dat meer haat stemmen zijn.

Er zijn ook mensen, die niet van André Hazes houden en ik ben er daar een van. Is dat zo vreemd dan?! Van iedere artiest zijn er voor- en tegenstanders. Maar ik onthoud me wel van stemmen.

In het verleden wel eens staan tanken in Café Nol aan de Wester; daar was het een tijd de gewoonte om de avond af te sluiten met Het laatste rondje nou dat fietste er wel in. Was je met een groepje (collega's of zo), moest je altijd zorgen niet de laatste te zijn die zijn slemppenningen op tafel pleurde, want dan mocht je afrekenen (en veelal bijpassen).

Little did I know dat 10 jaar later mijn puberende buurmeisje ervoor zou zorgen dat Hazes bij mooi weer luid door de tuin schalde. Gelukkig woont ze sinds ruim een jaar elders samen - Het laatste rondje kan weer. Al heeft die chick voor vertrek ook nog fff Frans Duijts in m'n muzikale wereldbeeld binnengefietst

avatar van dix
dix
Hmpf...
Ik hoor liever de oprechte lelijkheid van Hazes dan de gestileerde voordracht van Blaudzun. Bovendien, ik meldde het eerder, Hazes schreef nummers die zich kunnen meten met het allerbeste van R.E.M.

YouTube - R.E.M. - Everybody Hurts (Official Music Video)
YouTube - Andre Hazes - Een beetje verliefd.avi

Lura schreef:

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Inmiddels - 4 jaar later (!) - vind ik dat Blaudzun de zanger is met de mooiste stem van Nederland. Maar wel samen met André Hazes! Ieder op hun eigen vlak.

Overigens vind ik weinig gestileerd aan de stem van Blaudzun. Ik hoorde hem vorige week live in Paradiso en dat klonk echt fantastisch. Net als vroeger André Hazes dus!

Ik heb samen met anderen trouwens nog een concert georganiseerd van Hazes op onze studentenvereniging. Wij onderhandelden met zijn manager, maar voor dat geld trad hij echt niet meer dan 20 minuten op. Nou de sfeer zat er goed in, dus André ging lekker ruim een uur lang door. En die manager balen... Daarna lekker bier gedronken met André, was 'ie ook goed in!

avatar van dix
dix
Het was tijdens het EK in Portugal dat Barendse en Van Dorp een ontbijtshow deden.
Dagelijks verse gasten, en bij het aanschuiven steeds de vraag hoe de gast zijn koffie wenste.
Zwart, Capucinno, Caffe Latte ... Het antwoord van Hazes? U raad het al: Irish graag

avatar van Hendrik68

Stuur mij een bestandje en ik ga meteen luisteren. En meepraten uiteraard.

avatar van JanLo65
Lura schreef:

Mag ik hieruit concluderen dat je stellig wil beweren dat de vogeltjesdans geen goede muziek is?

Hazes doet het nog altijd goed in de kroeg.
Da's voor mij voldoende.
Dat hij iets losmaakt (te) is bekend en tot zekere hoogte ook wel terecht.
Hazes was in feite een tragisch figuur. Een man die zwaar dronk om zijn beperkte zelfvertrouwen nog enigzins een boost te geven.
Klote jeugd, chaotisch priveleven en ondanks het succes een ongelukkige man.
Hij was als artiest in ieder geval een stuk geloofwaardiger dan de hedendaagse zgn smartlap vertolkers.

Beste ned.talige plaat ooit deze ? Lijkt me niet. Daarvoor is wel meer nodig dunkt mij.
Waarschijnlijk wel zijn meest aansprekende en bekendste album.
Hazes borduurde er lustig op voort nadien.

avatar van luigifort
Ach ja heb altijd ook wel n zwak voor m gehad..betere smartlappen zijn er bijna niet..als ik aan m denk is het eerste wat bij me op komt t woord zielig..ws door zn verleden of zn zielige puppyblik..

avatar van SemdeJong
In 1981 vond ik dit te erg voor woorden. Nu na een flesje rood samen met mijn Nederlansdse vrienden tijdens mijn verblijf in Frankrijk draai ik graag zijn bekende nummers. En dan lekker met zijn alle mee zingen.

avatar van luigifort
Times they are a changin zullen we maar zeggen..

Roterodami
Blijft een geniale plaat. Vooral 'neem me mee'