G3 - Live in Tokyo (2005)

Alternatieve titel: Satriani / Vai / Petrucci

Label: Epic

1. Glasgow Kiss (9:18)

met John Petrucci

2. Damage Control (10:31)

met John Petrucci

3. The Audience Is Listening (9:00)

met Steve Vai

4. Building the Church (6:09)

5. K'm-Pee-Du-Wee (9:16)

6. Up in Flames (8:56)

7. Searching (8:45)

8. War (6:37)

9. Foxey Lady (10:44)

10. La Grange (9:19)

met John Petrucci, Steve Vai en Joe Satriani

11. Smoke on the Water (12:34)

avatar van Ronald5150
"Live in Tokyo" is alweer de derde G3 liveregistratie. De gebruikelijke gitaristen Joe Satriani en Steve Vai worden deze keer versterkt met Dream Theater gitarist John Petrucci. En ik moet zeggen die doet het een stuk beter dan Yngwie Malmsteen op de vorige G3 plaat. Petrucci combineert metal met smaakvolle solo's. Satriani en Vai leveren zoals gebruikelijk weer de hoge kwaliteit, maar het echte hoogtepunt van "Live in Tokyo" is de G3 Jam. Wederom een nummer van Hendrix, "Foxey Lady", maar ook ZZ Top's "La Grange" en de Deep Purple klassieker "Smoke on the Water" komen voorbij. "Live in Tokyo" is zeer de moeite waard en laat een drietal klasse gitaristen horen.