Yndi Halda - Enjoy Eternal Bliss (2005)

Label: Big Scary Monsters

1. Dash and Blast (16:49)
  2. We Flood Empty Lakes (11:45)
  3. A Song for Starlit Beaches (19:44)
  4. Illuminate My Heart, My Darling! (17:32)
avatar van kobe bryant fan
Zeer sterke plaat. Prachtige opbouwen, en sterke climaxen.

avatar van Bardt1980
Wat een prachtig album is dit. Ik lig momenteel in het ziekenhuis voor een aantal dagen, dus tijd genoeg om in alle rust wat post-rock albums te beluisteren. Dit album van Yndi Halda had ik al eens vluchtig eerder geluisterd maar kwam bij mij toen over als een 13 in een dozijn post rock album. Nu denk ik, ze vinden dan misschien wel niet opnieuw het wiel uit maar man man man! Wat is dit goed uitgevoerd, de melodieen, de climaxen, de melancholie, de bombast...alles!
Ik weet niet of ik me nu te veel laat leiden door de emotie van het moment, maar wat zou het...een welverdiende plek in mijn top 10 krijg je!

Tha)Sven schreef:
Binnenkort wordt er nieuw materiaal opgenomen

dat zeggen ze nu weer. Hun website:

January 2013

"We are working on new material. We're hitting the studio in April to record 4 new pieces for our new record. Needless to say, this has been a long time coming and we're at once terrified and excited at committing our new material to tape for the first time. They're good nerves."

Ik geloof er niet in dat het er ooit nog van komt.

avatar van Bardt1980
Toevallig dat ik 2 weken geleden nog met James email contact heb gehad mbt het bestellen van dit album. Meteen gevraagd of het nieuwe album nog lang op zich liet wachten... zijn reactie was dat ze bijna klaar waren met de opnames en alleen nog moeten afmixen. Ze gaan sowieso Nederland weer aandoen met hun volgende tour.

Bardt1980 schreef:

klinkt goed, gelukkig was mijn voorgevoel dus fout. Nou maar hopen dat het iets wordt.

avatar van IllumSphere
Het is al heel lang geleden dat ik nog zo heb genoten van een plaat en het is tevens ook al een tijdje geleden dat ik nog zo bij de lurven werd genomen door een post-rock band. Behoort zeker tot de top van de post-rock en dat is met de verzadiging van het genre een klein mirakel. Vanaf de eerste seconden wentelde ik me al in de wereld die de muziek mij voorschotelde en werd ik meegesleept in de magie die de plaat creëerde. Daarom ook dat een vijf de perfecte score is voor een plaat van dit kaliber.

avatar van the crook
Wauw! Ben dit album nu voor het eerst aan het beluisteren en dit klinkt inderdaad erg indrukwekkend! Merendeels ingetogen en lang uitgesponnen (bijna filmische) post-rock met hier en daar een uitspatting naar een prachtige climax om daarna weer heerlijk verder te mijmeren...

Samen met Deafheaven en Light Bearer mijn ontdekking van 2013!

Goed om te horen dat steeds meer mensen dit geweldige album ontdekken
Illuminate my heart, my darling heeft trouwens een heuse fan-made videoclip

Bardt1980 schreef:
Goed om te horen dat steeds meer mensen dit geweldige album ontdekken
Illuminate my heart, my darling heeft trouwens een heuse fan-made videoclip

Toen ik bij dit nummer op de cd aangekomen was de eerste keer, heb ik de cd uitgezet en ben dit nummer op YouTube gaan bekijken. Prachtig gemaakt en leuk om een keer te bekijken, maar ik ga toch voor de beelden die in mijn eigen hoofd ontstaan bij dit prachtige album

avatar van Wibren
Gaan we van deze heren ooit nog iets horen? Fenomenale plaat dit, jammer dat het bij die ene is gebleven.

James Vella is veel te druk met A Lily volgens mij. Daar is ook net weer nieuwe muziek van uit.

herman schreef:

Ligt dat in het verlengde van Yndi Haldra? Of wat moet ik daar van verwachten?

Hoor ik daar in "Illuminate My Heart, My Darling!" een banjo? En iedereen maar schreeuwen dat Mumford & Sons dit instrument weer hip heeft gemaakt

avatar van Bardt1980
Het is geen Post-Rock, maar het gebruik van viool is denk ik de enige overlapping. Toch vind ik A Lily ook zeker de moeite waard.

avatar van Bardt1980
Er is weer leven! De band komt 4 maart 2016 met een nieuw album 'Under Summer' .
Als voorproefje heeft de band alvast een nummer op Soundcloud gezet: yndi halda - Golden Threads From The Sun [excerpt] by yndi halda | Free Listening on SoundCloud