Aesop Rock - Labor Days (2001)

3,88

4. Flashflood (3:54)
  5. No Regrets (4:31)
  6. One Brick (4:32)
    met Illogic
  7. The Tugboat Complex, Pt. 3 (3:46)
  8. Coma (3:56)
  9. Battery (5:07)
  10. Boombox (5:05)
  11. Bent Life (4:49)
    met C-Rayz Walz
  12. The Yes and the Y'all (4:04)
  13. 9-5ers Anthem (4:38)
  14. Shovel (4:45)
89 BERICHTEN 3 MENINGEN
geplaatst: 29 mei 2009, 15:25 uur [permalink]
aesop is gruwelijk maar ik vind zijn flow eerlijk gezegd niet geweldig, gelukkig maken zijn teksten en laidback beats een hoop goed
labor days is duidelijk zijn beste album, al is none shall pass ook erg bruut

avatar van marijnw

geplaatst: 4 juni 2009, 18:38 uur [permalink]
Hm ik vind de instrumentale versie van Daylight op Music by Cavelight toch een stuk chiller.

Social_Mask
geplaatst: 5 juni 2009, 15:18 uur [permalink]
Stapler schreef:

vond ik eerst ook een van de beste maar nu steeds meer een van de minste

Vreemd, is naar mijn mening één van mooiste nummers ooit gemaakt. Niet alleen die geweldige beat, maar met name de tekst.

Lucy blew a kiss to each one of her pictures
And she died

avatar van Kill_illuminati

geplaatst: 30 augustus 2009, 20:02 uur [permalink]
Op het eerste gehoor klinkt dit erg goed. Ik moest weer effen wennen aan zijn stem maar dat zit nu gewoon goed.

avatar van Booyo
geplaatst: 28 maart 2010, 21:34 uur [permalink]
Na één luisterbeurt heeft dit me nog niet helemaal weten te pakken. De beats zijn oké, echter die van Daylight is geniaal. Helaas springt er voor mij verder niet echt een track uit. Ik denk dat het een te moeilijk album is om in één keer te voelen, wellicht dat het later nog komt!

Voorlopig hou ik het bij 3*

avatar van Rene1979
geplaatst: 10 april 2010, 09:30 uur [permalink]
Ik vind dit echt een geweldige plaat. Ik heb deze nu ook origineel en zo probeer ik me Aesop collectie compleet te maken.

geplaatst: 2 oktober 2010, 16:33 uur [permalink]
vind het zo'n lastig album om door te komen, ook al ben ik echt een fan van het nummer daylight! t is niet zn stemgeluid, t is denk ook op enkele nummers de beats... alhoewel die ook wel redelijk in orde zijn...

ik weet het niet, zal dit album nog maar even een kans geven =]

geplaatst: 2 oktober 2010, 16:40 uur [permalink]
Ik zou je gewoon even ergens relaxed zetten en de plaat opleggen, zodat de muziek gewoon op je kan afkomen. Via koptelefoon beluisteren kan wonderen doen

avatar van shaadiq haynes
geplaatst: 8 oktober 2010, 12:11 uur [permalink]
Goede beats en slimme teksten; zijn stemgeluid is wel even wennen, maar al bij al is dit een uitstekend plaatje...

avatar van MAS

MAS
geplaatst: 18 november 2010, 00:01 uur [permalink]
Elohim schreef:

ik weet het niet, zal dit album nog maar even een kans geven =]

Ik had precies hetzelfde. Maar ik heb hem nu al lang niet meer beluisterd. Binnenkort maar weer eens proberen.

geplaatst: 18 november 2010, 15:56 uur [permalink]
Ik ben er zelf laatst weer mee begonnen. Gatverdamme wat een gruwelijk album is dit! Wéér eentje die niet mag missen in mijn collectie. Laatst ook al Bootstrap Theory van Mark Deez besteld... Mijn portemonnee wordt kleiner en kleiner. Deze gaat in ieder geval op mijn verlanglijstje, ooit zal ik hem halen!

krijgt een 4,5*

avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 20 april 2011, 09:25 uur [permalink]
Volgens GarnalenPeller was dit een beter album om in te stappen in de muziek van Aesop Rock en gelijk heeft hij. Bazooka Tooth was vrij moeilijk bij te houden. Dit is album is toegankelijker. Het blijft wel Aesop Rock, dus zo toegankelijk is het allemaal ook weer niet. Zijn stem blijft wennen, maar eenmaal daaraan gewend klinkt die geweldig. Ook de producties van Blockhead, waar ik een aantal nummers al van kende, zijn heerlijk. Daylight vond ik al vet, maar met Aesop Rock er overheen is het echt top! Het klinkt gewoon allemaal erg vet, de rauwe stem van Aesop en de donkere beats. Erg sterk album!

avatar van Improvision
geplaatst: 3 november 2011, 16:47 uur [permalink]
De originele versie van Bent Life, met Slug en Eyedea in plaats van C-Rayz Walz: klik.

geplaatst: 7 januari 2012, 09:09 uur [permalink]
Wat blijft Daylight toch een prachtige track om mee wakker te worden. Ik ga dit album op repeat knallen vandaag.

avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 7 januari 2012, 11:41 uur [permalink]
Ik zou hem niet te vaak als wekker gebruiken, voor je het weet ben je die track zat!

geplaatst: 7 januari 2012, 11:51 uur [permalink]
Kan niet.

geplaatst: 9 januari 2012, 20:29 uur [permalink]
Nee klopt.

Daylight is één van die weinige tracks die NOOIT verveelt!

geplaatst: 24 januari 2012, 00:52 uur [permalink]
Die lyrics van No Regrets! Deze plaat begint me meer en meer onder de huid te kruipen.

avatar van Dakduivel
geplaatst: 25 januari 2012, 12:39 uur [permalink]
Eindelijk. Het heeft even geduurd maar ik kan Aesop Rock eindelijk waarderen. Zijn stem stond het altijd in de weg maar ik kan daar nu eindelijk doorheen prikken en vind het nu zelfs wel vet.

geplaatst: 20 februari 2012, 23:40 uur [permalink]
Kun je een site spammen op de betreffende site zelf? In ieder geval moeten jullie allemaal MusicMeter.nl bezoeken, want je kan daar prachtige muziek op ontdekken. Niet alleen door bij willekeurige albums te klikken, maar ook door af en toe eens bij een gebruiker te kijken en zien waarop die persoon allemaal gestemd heeft. Al aangemeld? Goed, dan kan ik verder gaan met lullen.

Deze plaat ken ik in feite al heel erg lang. Labor Days maakte deel uit van de eerste lading rap-cd’s die ik binnenhaalde als fan van alles wat maar met een luide gitaar te maken had, maar die zijn blik eens wou verruimen. Door even rond te klikken in de top tien van BoordAppel (het voelt aan als spioneren) kwam ik bij deze plaat terecht en door de intrigerende hoes heb ik deze plaat maar ineens wat rondjes gegund. Het duurde even, maar ik geraakte na verloop van tijd toch mee met de afgenepen stem van Aesop Rock en de relaxte beats. Het grote probleem was dat ik dit album nooit echt veel gedraaid heb, wegens een overdosis aan beter.

Maar de laatste maanden laat ik dit regelmatig door de boxen schallen. En uiteindelijk is dit toch een album geworden dat onmogelijk geen deel kan uitmaken van mijn muzikaal plezier. Aesop Rock zelf is acquired taste (zoals dat zo mooi heet): hij rijgt bijna stotterend de woorden aaneen, maar heeft vreemd genoeg toch een flow om ‘U’ tegen te zeggen. Een echte top-mc vind ik hem niet, maar het is het geheel dat dit album zo prachtig maakt. En hij is één van de beste schrijvers die de muziekwereld kent (korrel zout: die ik ken). Zijn bekende metafoor in Daylight (overigens het beste nummer van deze plaat) krijgt nog steeds een tevreden glimlach op mijn gezicht en de lyrics in No Regrets zijn genieten.

Over genieten gesproken, hebben jullie al eens goed naar die beats geluisterd? Aesop zelf bakt enkele mooie beats klaar, maar het is vooral Blockhead die hier de show steelt. Zijn muzikale schetsen wikkelen de luisteraar in een warm lappendeken waar je niet van onder wilt kruipen.

Ik ken dit album niet zo goed dat ik intussen alle details al weet zitten. Maar ik ken het wel genoeg om het de lucht in te prijzen en aan te raden aan iedereen die maar iets te maken heeft met ‘echte’ hip-hop.

avatar van Shelter

geplaatst: 21 februari 2012, 04:37 uur [permalink]
Aesop Rock, heb er nooit echt veel mee gehad. Een paar nummers zijn wel vet maar een heel album vind ik wat teveel van het goede, eigenlijk heb ik dat met alles van Definitive Jux.
Desalnietemin ben ik echt blij met record labels als deze, want zoals eerder gezegd een paar nummertjes "alternatievere hiphop" verrijkt het genre zeker.
Wat betreft dit album vind ik Daylight, One Brick en Bent Life best aardig.
Sowieso vind ik C-Rayz Walz altijd wel vette nummertjes hebben.
Een heel album Aesop Rock ook dit keer niet te doen voor mij.

avatar van niels94
geplaatst: 29 maart 2012, 12:19 uur [permalink]
Ik heb dit album de afgelopen dagen flink beluisterd (met name het nummer Daylight ) en ik ben zeer onder de indruk. Ik heb nog geen enkel zwak nummer kunnen ontdekken, de beats zijn stuk voor stuk van uitermate hoog niveau en ik vind Aesop Rock een geweldige rapper (stoor me ook totaal niet aan zijn stem/flow, vind ik juist erg veel toevoegen), intrigerende teksten ook.

avatar van flow natural

geplaatst: 16 juli 2012, 00:05 uur [permalink]
Ik ben er laat mee begonnen met de cd te beluisteren maar hij komt goed binnen.Maar ik ben blijkbaar niet de enige die hem niet altijd verstaat.Dacht eerst dat mijn engels niet toereikend was maar daar blijkt het niet aan te liggen.
Ik heb daylight ep en zijn skelethon liggen en merk dat zijn stijl toch nu anders is dan bijvoorbeeld op dit album.Ik moest in het begin wennen aan zijn stem en stijl maar ben blij dat ik toch zo ruimdenkend ben en open sta voor andere stijlen. Iam glad there is a underground stream

avatar van Dakduivel
geplaatst: 2 september 2012, 20:22 uur [permalink]

geplaatst: 3 september 2012, 17:55 uur [permalink]
Chill. Via dat artikel kwam ik ook terecht bij een link die verwees naar een site van Aesop waarop hij een alternatieve versie van Bent Life, Thorn genaamd, postte. Met Eyedea en Slug .

avatar van Kill_illuminati

geplaatst: 4 september 2012, 18:33 uur [permalink]
Het mooie is ook al je een beetje de reacties leest zie je dat Cryptic er ook reageert. Blockhead antwoord ook velen vragen van mensen. Erg mooie link.

avatar van Osiris Apis
geplaatst: 5 september 2012, 20:15 uur [permalink]
Op zijn blog staat ook zo'n achtergrondstuk over Music by Cavelight.

Wel knullig dat er geen instrumentals zijn voor die nummers.

avatar van Stapler
geplaatst: 3 juli 2013, 23:03 uur [permalink]
Cryptic One - The Anti-Mobius Strip Theory (2004) is wel een dikke aanrader als je dit album tof vind.

avatar van FelipeGutiérrez
geplaatst: 8 juni 2014, 22:30 uur [permalink]
Daylight..... wat een nostalgie als ik die track hoor. Nog steeds m'n favoriete Aesop Rock track.