broeder Dieleman - Gloria (2014)

Folk
Label: Snowstar

1. Gloria (3:25)
  2. Aalscholvers (4:57)
  3. Kauwtje (3:07)
  4. Voor Janna en Lieve (3:28)
  5. Zusterstraat (2:28)
  6. Leger van de Heer (6:07)
  7. Adriana (5:56)
  8. Genade Genoeg (4:04)
  9. In Excelsis Deo (2:23)
Na voornamelijk heel veel bagger te hebben doorgewerkt de afgelopen weken (had eindelijk tijd om me te verdiepen in de releases van het afgelopen jaar), toch nog een mooie ontdekking op de valreep. Met dit album kan ik nu in ieder geval een top 10 samenstellen en die krijgt dit jaar een behoorlijk Nederlands tintje.

De eerste persoon ooit die 'fuck de haters' zegt zonder dat ik er kippenvel van krijg. Dat opzich is al een hele prestatie. Wilde nu eigenlijk wat goeie nummers noemen, maar dat zijn ze eigenlijk bijna allemaal. Nog een paar luisterbeurten voor de beoordeling.

avatar van Ducoz
Zo blij als een kind, was ik gisteren met Adriana met onheilspellende bandbegeleiding in de Paradijskerk. Dan vraag ik me weer af, waarom is de plaat niet met dié band opgenomen?

avatar van spoiler
Ik heb Broeder Dieleman onlangs in Paradiso gezien met band. Sommige nummers komen toch echt beter uit verf zonder de begeleidingsband. Neemt niet weg dat de nummers ijzersterk overeind blijven staan en dat ik echt genoten heb.
Wie weet komt de volgende release wel met begeleidingsband.

Ducoz schreef:

Nieuw nummer van Broeder Dieleman "Brasil". Een soundtrack van een film.
En zo te horen gedeeltelijk met band!!
broeder Dieleman - Brasil - YouTube

Klinkt weer erg mooi.

avatar van Ducoz
Zo klonk het live ook ongeveer, zeer fijn weer.

avatar van Edgar18
Het optreden in de Paradijskerk was schitterend, kippenvel. En een plekje in de top 100 over 2014, leuk!

avatar van Lura
Binnenkort verschijnt een gelimiteerde nieuw album + boek van hem. De oplage is slechts 500 exemplaren. Hier is eventueel meer te lezen: Gelimiteerd boek + album Broeder Dieleman - Folkforum

avatar van spoiler
Nieuwe clip van "Lovenpolder,Boerengat"

broeder Dieleman - Lovenpolder, Boerengat - YouTube

Ik vind het weer lekker schitterend en zwaarmoedig .

Uitgave reeds besteld en nu nog een kleine twee maanden wachten.

Ik heb hem ook besteld

Hendrik68
Ikke lekker ook.

avatar van popstranger
Ik blijf Broeder Dieleman geweldig vinden al was het maar voor de unieke sfeer die hij oproept. Hij is de David Eugene Edwards (wovenhand en 16 horsepower) van de lage landen qua dezelfde sfeer oproepen.