Low Roar - 0 (2014)

Folk
Label: Tonequake

1. Breathe In (7:34)
  2. Easy Way Out (4:48)
  3. Nobody Loves Me Like You (5:55)
  4. I'll Keep Coming (5:52)
  5. Half Asleep (7:16)
  6. Please Don't Stop (Chapter 1) (4:40)
  7. I'm Leaving (5:34)
  8. In the Morning (1:24)
  9. Phantoms (6:03)
  10. Anything You Need (3:13)
  11. Dreamer (5:09)
  12. Vampire on My Fridge (6:30)
  13. Please Don't Stop (Chapter 2) (4:03)
Mooie tip van Lura: sfeervolle muziek uit IJsland met een behoorlijk hoog Radiohead-gehalte af en toe maar niet op een storende manier want daarvoor hebben ze genoeg eigens door de folk invloeden die deze band heeft (en Radiohead niet). Op dat soort momenten moet ik een beetje aan Radical Face denken.

Zou zomaar nog kunnen uitgroeien tot een hogere beoordeling als dit onder je huid gaat zitten.

avatar van Renoir
En op vrijdag 14 november te zien op het onvolprezen Crossing Border!

avatar van muziekobsessie
mooi dit hoor, je had me wel ff kunnen tippen aero of lura
lekker dromerig en dan is de vergelijking met radiohead snel gemaakt ofcourse. Maar gelukkig niet te hoog radiohead gehalte want dat trek ik nooit. Valt me wel op dat je m wat vaker moet horen dan worden die effectgeluiden steeds mooier.

avatar van Lura
muziekobsessie schreef:
mooi dit hoor, je had me wel ff kunnen tippen aero of lura
Ben je die jaren 60 en 70 platen op het moment beu dan, muziekobsessie ?

Ja muziekobsessie, ik was de laatste tijd even met een ander bandje bezig... u weet wel

avatar van muziekobsessie
Lura schreef:
Ben je die jaren 60 en 70 platen op het moment beu dan, muziekobsessie ?
tja ben op het punt gekomen dat ze echt op raken die jaren 60/70 vergeten meesterwerken. draai diegene die ik heb nog wel maar er komen nauwelijks nieuwe ontdekkingen meer bij......ander bandje Aero? je bedoelt revere zeker?

Who else.... de voorbereiding/begeleiding veel tijd in beslag. Dus het kwam even niet in me op om te tippen

avatar van popstranger
Zo hoor ik ze graag; singer-songwriters die electronica doorheen hun songs weven. Iets wat dikwijls beter uitdraait dan electronica artiesten die doorheen hun nummers gaan zingen ?.
Deze Low Roar heeft het wel; goeie zang, goeie muziek en vooral sterke songs!