Poets of the Fall - Jealous Gods (2014)

Finland
Label: Insomniac

1. Daze (5:26)
  2. Jealous Gods (4:36)
  3. Rumors (5:00)
  4. Brighter Than the Sun (4:16)
  5. Love Will Come to You (4:17)
  6. Rogue (4:26)
  7. Rebirth (4:17)
  8. Hounds to Hamartia (5:06)
  9. Clear Blue Sky (3:27)
  10. Choice Millionaire (4:49)
  11. Nothing Stays the Same (4:35)
DeKoning.
Wat kijk ik hier naar uit zeg!

Video van Daze is Gaaf!

avatar van Thomas86
9 oktober eerste concert ooit in Nederland, in Cultuurpodium Boerderij te Zoetermeer zijn ze te zien.

avatar van Thomas86
Ik ga drie daagjes voor de release helemaal uit mijn plaat met mijn digitale persexemplaartje.

Tis er eentje hoor. Met name Brighter Than The Sun tot nu toe. Fantastisch nummer!

Ik volg Poets Of The Fall al sinds 2003, had de game Max Payne toen al uitgespeeld, voordat het officieel uitkwam en hoorde toen het nummer Late Goodbye.

Heb in die begintijd toen veel contact gehad met de zanger, Marko, om deze geweldige band te promoten, zeker in Nederland.

Dit nieuwe album overtreft weer alles. Het nummer Choice Millionair is echt MEGA!!!! Alles wat Poets Of The Fall kenmerkt zit in dit nummer.

Heb inmiddels weer mailcontact gehad met Marko en kijk er erg naar uit om eindelijk LIVE te zien in Nederland.

Ik ben 9 oktober zeker van de partij en heb

avatar van james_cameron
Melancholische pop/ rock van deze finnen, zoals altijd de moeite waard. Niet het beste werkstuk van de band, maar wel weer zeer verzorgd in elkaar gezet en vol meeslepende songs. Opener Daze is erg mooi en ook een wat ruigere en meer uptempo track als Choice Millionaire is uitstekend. Voor de rest is het materiaal wellicht wat gewoontjes en meer poppy dan we van de heren gewend zijn.

avatar van Poeha
Wat is dat Daze een sterke track, zeg! Ben zeer benieuwd hoe de rest klinkt.

avatar van itbites
Inderdaad, ik kwam ook even 2,5 jaar later langs om even te zeggen dat Daze toch wel een zeer goed nummer. Wat een mooie stem heeft die zanger. De rest moet nog even beklijven.