The Zutons - Tired of Hanging Around (2006)

Label: Deltasonic

1. Tired of Hanging Around (3:35)
  2. It's the Little Things We Do (3:07)
  3. Valerie (3:56)
  4. Someone Watching over Me (3:35)
  5. Secrets (3:16)
  6. How Does It Feel (3:52)
  7. Why Won't You Give Me Your Love (3:22)
  8. Oh Stacey (3:30)
  9. You've Got a Friend in Me (3:58)
  10. Hello Conscience (3:28)
  11. I Know I'll Never Leave (4:58)
Het debuut is nog steeds wel een zeer geliefd album in huize aERo.
Ik ben dan ook benieuwd of er op deze opvolger koerswijzigingen gaan plaatsvinden of dat het allemaal lekker doorgaat waar het gebleven is.
Single Why Won't You Give Me Your Love? (leuke clip!) rockt in elk geval weer lekker door

avatar van mathias
Hé dit is leuk Ik wist zelfs niet dat er een nieuwe aankwam

Die clip is vooral fantastisch inderdaad (West Side Story?)van de single. Hello Conscience ken ik ook al van de 'War Child Help'-compilatie, ook een lekker nummer. Ik ben hier wel benieuwd naar. De cover is ook wel weer mooi.

De clip is inderdaad geinspireerd door Westside Story

Om de cover nog wat kracht bij te zetten: Zutons Pinball!

avatar van musicinmyhead
De nieuwe single zit al dagen in mn hoofd, dat vind ik opzich een goed teken. The Zutons spelen 7 april in Paradiso, hopen dat de nieuwe nummers weer zo lekker klinken, maar ik denk het wel! Ik wacht op de cd!

Leuke plaat weer hoor dit De eerste vier nummers zijn al aardig, maar vanaf Secrets gaat wat mij betreft het niveau nog wat omhoog. Vooral How Does It Feel is geweldig. Hun muziek blijft toch afwisselend genoeg om zich te onderscheiden van al die andere bandjes (al was het alleen maar door die sax).

avatar van Ramon
Doet een beetje denken aan the Coral, alleen zijn the Zutons wat steviger vind ik, met af en toe een lekkere riff. Uitschieters zijn wat mij betreft Tired of hangin around, Valerie en Oh, Stacey.

Hij is nu ook te luisteren op 3voor12. Zeker een leuk album dit maar vond hun debuut toch iets frisser.

De vorige ving 4,5*. Deze (voorlopig) een halfje minder.
Waarom? Het is me iets te veel meer van hetzelfde, en gevoelsmatig vind ik de nummers net een tikje minder dan op het debuut.
Dat zeggende is 4* natuurlijk een erg mooie score en dat geeft aan dat we te maken hebben met een band die gewoon goed is, niet nieuw, maar gewoon goed.

Klinkt over het algemeen erg goed. Vooral de single "Why Won't You Give Me Your Love". Producer Stephen Street (Kaiser Chiefs, Morrisey) drukte weer stevig zijn stempel op dit album. Wat mij betreft een ruime voldoende!

ik heb m net beluisterd op 3voor12 en dat ga ik maar meteen nog een keertje doen .. ik vind m echt heel leuk! op uitzondering van het laatste nrtje zijn gewoon alle nummers goed! Als deze uitkomt in Nederland ga ik m zeker kopen. Oh weet iemand trouwens wanneer dat ongeveer gaat gebeuren ? op internet vind ik alleen verschillende data en waarschijnlijk geld dat weer alleen voor engeland.. nja ik hoor t wel.. superplaatje!
4,5!

Hij is al uit

De twijfel slaat toe bij mij: dit album is eigenlijk net zo goed als de voorganger (waar ik eerst zei dat ik hem een fractie minder vond). Maar of dat nu moet gaan inhouden dat mijn 4,5 voor het debuut wat aan de hoge kant is zo op langere termijn bekeken, of dat ik dit album naar de 4,5 moet gaan verhogen weet ik zo net nog niet.
Wat ik wel weet is dat dit wederom een heerlijke plaat is geworden.

Heb net een paar nummers beluisterd en het lijkt erop dat het een heerlijk album is. De nummers wisselen elkaar lekker af en ook in de nummers zelf is veel afwisseling. Gewoon lekkere nummers dus

avatar van Paøsk Inaüke
Weer lekker album ook heel vergelijkbaar met het vorige. Voorlopig geef ik em 3,5*.
Deze band is voor mij toch wel een van de hoofdredenen om naar Pinkpop te gaan. ^^

avatar van musicinmyhead
Het is echt alleen maar goed dit album, zelfs na 100 keer luisteren wat ik de laatste tijd dus doe. Het wisselt zo lekker af, en lijkt niet erg veel op t eerste maar is wel even goed (of beter!?) En nu ze op pinkpop spelen, komt er toch misschien wel een 2e kans tot doorbreken. Ze kunnen het, want live zijn ze een grote party:D

Zalige single

Geweldig nummer, dat Valerie. Echt een van de beste singles van het jaar.. zeker met dit weer!

Opvallend: het debuut draaide ik stuk. Live vond ik ze ook de moeite waard.
Ik keek erg uit naar dit album en vind het ook niet tegenvallen, maar toch heb ik het eigenlijk zeer weinig gedraaid.

Dat heb ik ook, het pakt niet echt als album, maar los gezien zijn het stuk voor stuk prima nummers. Gek is dat

En bij het debuut had ik dat dus helemaal niet, en zo verschillend zijn ze nu ook weer niet.

avatar van Justinx
Ik vind het album naar mate de nummers verstrijken steeds minder worden. Misschien zijn de nummers Tired Of Hanging Around en It's The Little Things We Do zo ongelofelijk goed dat de rest van het album wat vervaagd. Althans zo kijk ik er tegen aan.

You've got a friend in me is echt mijn favoriet.
Vind het leuk dat er af & toe een vrouw meezingt.
Zag laatst ook een optreden van ze, en het klonk en oogde erg goed!

De vorige klonk me heel lekker in de oren, maar deze blijft wat tegenvallen, ook na vele draaibeurten tijdens lange autoritten. Jammer...

avatar van StuF
Justinx, ik wil het tegenovergestelde beweren. al vind ik Tired of Hanging Around en It's the Little Things we Do erg lekker, hebben ze net iets minder te bieden dan latere nummers. die durven iets meer buiten haar grenzen te treden, waarmee ze ook wat langer de tijd nodig hebben om te vallen zoals ze bedoelt zijn. dat merkte ik zelf tenminste. nu zie ik de eerste nummers als lekkere opwarmertjes, maar vanaf Valerie begint het echte werk pas.

zo zie ik dit album ook staan ten opzichte van de vorige. al wordt het nergens baanbrekend orgineel, is dit net ietsje gedurfder. the zutons zijn aan het groeien.

top album!!
Valerie, You've got a friend, Oh stacey heerlijk!

FatBottomedGirl
Heerlijk bandje! Wat een een sax al niet doet met het geluid.

Hoogtepuntje op Pinkpop dit jaar!

avatar van otherfool
Toch niet helemaal mijn ding, dit bandje. Soms een aardige intro (Valerie, Tired of Hanging Around), maar vervolgens lijkt het tempo te laag te staan, erg vreemd luistergevoel. Songs als Why Won't You Give Me Your Love en Hello, Conscience zijn dan wel weer lekker.

2* dan maar.

avatar van jordybeukeboom
Mark Ronson en Amy Winehouse hebben Valerie gecoverd, of is t origineel van iemand anders? Ik vind The Zutons-versie een stuk beter

Nee hoor, het origineel is echt van the zutons:) ook mijn favoriet eigenlijk.. hoewel die van amy winehouse ook echt niet slecht is.

avatar van bver
Ik vind deze een stuk minder spannend dan hun debuut. Hun vorig album bevatte zo'n onderhuidse spanning die de boel serieus opzweepte en dat mis ik hier. Het wordt naarmate de cd vordert in mijn ogen zelfs ronduit saai en dat had ik bij het vorig album totaal niet.
Ben benieuwd naar hun derde, het zal voor mij afhaken worden of de draad weer oppikken....

avatar van Omot
muziekfreakjuh schreef:

Ik lees hier net in de humo en ik citeer: "The Zutons, met 'Valerie' verantwoordelijk voor één van de beste en tevens bestverkopende singles van de laatste jaren (laat u niets wijsmaken: hun eigen versie is stukken beter dan die van Amy Winehouse)" en het gaat nog verder, "werden door de platenfirma Sony BMG op straat gezet. Moraal: maak vooral eerst uw studies af, dan kunt u later nog altijd hits gaan schrijven."

Conclusie: ...