Nathan Fake - Drowning in a Sea of Love (2006)

Electronic
Label: Border Community

1. Stops (4:34)
  2. Grandfathered (3:15)
  3. Charlie's House (5:28)
  4. Bumblechord (3:10)
  5. Superpositions (2:30)
  6. Bawsey (0:58)
  7. The Sky Was Pink (4:50)
  8. You Are Here (4:25)
  9. Falmer (1:45)
  10. Long Sunny (5:20)
  11. Fell (5:49)
herman schreef:
Nu ben ik best een Nathan Fake-adept, geen kwaad woord over de krullenbol van Norfolk, maar als je dit echt goed vindt probeer dan ook eens:

*Zoals genoemd de Essential Mix samen met James Holden. Het eerste uur is voor Nathan, het tweede voor James Holden. In zijn liveset komen veel nummers van dit nummer voorbij, maar het klinkt allemaal een stuk organischer (en daardoor beter).

*M83's laatste drie platen (de nieuwste is wat rustiger dan die twee daarvoor)

*Boards of Canada - Geogaddi en/of In a beautiful place in the country.

Boards vindt ik ook wel mooi maar niet bijzonder goed voor mij aandacht . M83 ken ik nog niet en die Holden mix wil ik echt graag. Maar eens binnenhalen .

Boards heeft wel tijd nodig, het heeft bij mij wel een jaar of 2 geduurd voordat ik bv. doorhad hoe geniaal Geogaddi nu wel niet eigenlijk is. Ik zou ze niet te snel afschrijven, het is een stuk minder toegankelijk dan Nathan Fake (al klinkt dat op het eerste gehoor misschien niet zo).

Ok. Childeren deed me weining(ook niet op gestemt). Maar terug naar dit album: Stops en You Are Here zijn toch mij favorieten.

avatar van Leonard91
Halfje eraf. De BC hype begint een beetje over te waaien en ik kom erachter dat dit eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is.

avatar van 2kings
Nu die hype een beetje over is (en ze ook matige releases gaan uitbrengen..) blijven de geniale nummers toch wel overeind. En the sky was pink zal voor altijd een van mijn lievelingsnummers blijven. Als dat nummer even flink aanzet kan ik wel huilen! Wat een kracht! Als ik dan bijna huil, zet ik maar snel de james holden remix op.

avatar van Goodfella
2kings schreef:
en ze ook matige releases gaan uitbrengen..

Zoals..?

Echt niets bij BC wat bij mij onder de 3,5* komt. De nieuwe Nathan Fake die in mei uitkomt is trouwens briljant en zelfs een tandje beter dan Drowning.

Goodfella schreef:

Zoals..?

De laatste releases van Ricardo Tobar en die van Wesley Matsell schaar ik dan bijvoorbeeld onder "matig". Zeker niet slecht, en af en toe zeker lekker; zet ze regelmatig op. Maar ze missen het monumentale karakter van de eerdere releases. Het wordt wat gelikter en wat minder vuig/gevoelig/hard/breekbaar.

Wilde inderdaad net een bericht plaatsen dat de nieuwe van Nathan Fake te beluisteren is her en der. Dat klinkt weer ouderwets! Ook veel overeenkomsten met zn Watlington Street EP.

avatar van 2kings
Misschien is matig niet helemaal het goede woord.. Daar doe ik de bc-clan mee te kort. Maar het valt misschien in mijn straatje en buiten het hoopvolle verwachtingspatroon.

avatar van Carolaah
Dit is gewoon zulke heerlijke muziek..
Ik zie mezelf al helemaal op een luchtbedje op het water onder een helderblauwe hemel met een heerlijk zonnetje wegdrijven van de bewoonde wereld.. (natuurlijk niet zo ver dat ik midden in de oceaan beland en sharkfood ben )

Deze plaat doet echt iets met mijn mentale staat.. Zoals mijn vroegere knuffel met van die muziek erin me altijd in slaap kon laten vallen (op een goede manier ), zo brengt het geluid van deze plaat me ook heerlijk tot rust..

p.s. zo jammer dat Outhouse niet ook nog op deze plaat erbij zit..

Eindelijk dit album weten te waarderen. Heb hem namelijk al een tijdje en ik vond lange tijd alleen 'Superpositions' echt tof. Inmiddels zijn daar Charlie's House, The Sky Was Pink, Grandfathered, Long Sunny, Stops en Bumblechord bijgekomen. Maar het hoogtepunt vind ik toch wel You Are Here, dat basslijntje met die hoge klanken en dan vervolgens die climax + kippenvel.

Poa
Stops: ik ken volgens mij geen enkele andere track met zo'n geluidenpalet, geweldig fris en helder. Met het zonnetje buiten en mijn huidige Border Community stemming is er eigenlijk geen geschikter moment om dit album weer eens uit de kast te halen.

avatar van Nicolage Rico
Deze versie van The Sky Was Pink is imo de beste:

YouTube - Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden remix)

Nu pas ontdekt?

avatar van popstranger
Nu pas ontdekt en ik mag de 100 ste stem uitbrengen op dit album. Heerlijke elektronica, ik vink in ieder geval Stops, Grandfathered en You Are Here aan als favorieten.

avatar van Kos
Kos
Haha, die Holden remix van The Sky was Pink is best epic.