5 Star - Luxury of Life (1985)

Label: RCA

1. Love Take Over (4:00)
  2. All Fall Down (3:36)
  3. Let Me Be the One (4:44)
  4. System Addict (4:06)
  5. Hide and Seek (5:34)
  6. R.S.V.P. (4:40)
  7. Now I'm in Control (3:43)
  8. Say Goodbye (4:13)
  9. Crazy (3:59)
  10. Winning (3:36)
avatar van Madonna
Ik was toentertijd helemaal gek met die videoclip van hun "All fall down" geweldig vond ik dat toen. Op zich wel schattige liedjes. Wel heel goed geproduceerd dit allemaal. Er is veel aandacht aan besteed. "Let me be the one" vond ik toen ook erg ontroerend.

-3-

avatar van Kos
Kos
All Fall Down was toen leuk ja. Nu wel erg gedateerd.

avatar van PEN15
Gedateerd wil niet zeggen dat het niet meer mooi is. Prachtig jaren 80 stijl, HEERLIJK ronkende basssynths, melodiegitaarritmes en een reffein met saxsynth, zo worden ze niet meer gemaakt. miss Pearson kon exceptionaal zingen als een nachtegaaltje. De clip was een en al eenvoud en synchroondans, vond hem altijd leuk om te zien. Op deze plaat staat hide and seek, een van mijn favorieten. Dat het niet op de best-of editie staat zegt nogal wat over algemene smaken die kunnen verschillen, daarom nooit van best-of platen uitgaan en al het werk doorspitten als je de kans hebt.

avatar van musicfriek
Nou, ik zou dit nu niet meer voor mijn plezier opzetten, doet me toch echt teveel pijn aan mijn oren. Een Greatest Hits volstaat om eens per jaar te draaien en dan heb ik mijn portie wel weer gehad. Vooral kant 2 van dit album vind ik nu tenenkrommend slecht.. Durf wel met alle gemak te zeggen dat ik de 3 opvolgers allemaal beter vind dan dit werkje. En Hide and Seek is trouwens ook niet echt bijzonder, het zegt misschien meer iets over jouw smaak? Het verbaast mij iig niks dat het niet terug te vinden is op een best of. Maar smaken verschillen inderdaad

avatar van PEN15
hide and seek heeft niet zulke sterke tekst.. hide and seek is just a game we play, swear I am gonna find you sneaking up behind you.. en.. loving me is so much fun, you gotta dance with me.. please. LOL He maar ik leg de twee albums naast elkaar en dan vind ik het echt zoveel verschil. Het is vooral de melodie met de jaren 80 beat die het voor me doet. Er staat hier wel POP, volgens de label maakten ze Soul/R&B en misschien gingen ze wel meer de R&B kant op. Het klonkt voor mij niet meer zo wild en verrassend.

Deze plaat heb ik toentertijd ook gekocht en nog steeds is Side A best te pruimen. Ook toen en zeker nu vond ik side B te zoet. Ik was meer van de danceclub muziek en daarvoor kon je toch ook bij 5 Star terecht en wel bij hun 12-inches. Die waren een pak beter dan de singleversies die je op dit album aantreft. All Fall Down was bijvoorbeeld in die 12" versie wereldwijd een grote clubhit.

Ik had flink wat 12-inches van deze band en iemand als Shep Pettibone mixte soms mee. Dit jaar is the Remix Anthology uitgekomen en daar staan toch flink wat interessante mixen op. In 2010 is er van dit album een Expanded Edition uitgebracht met 5 remixen, waaronder de erg goede M&M-mixen van All Fall Down & System Addict. Dat zijn ook de beste nummers op dit album, samen met Let Me Be the One.

Geweldig album van een ondergewaardeerde groep die onterecht met The Jacksons werd vergeleken.
Ja, het zijn ook broers en zussen, maar daar stopt het dan ook.
Gedateerd, tenenkrommend ? Tja, smaken verschillen, maar voor mij klinkt dit nog altijd even fris en origineel, en de productie stond en staat op eenzame hoogte. Natuurlijk zingen de Pearsons niet over de wereldproblemen, maar moet dat echt in dit genre, en zijn songs over liefdesverdriet niet veel normaler voor tieners en twintigers? En ja, kant B is wat zeemzoet, maar dat hoort ook wat bij het genre.
Alle songs zijn goed, maar Hide and Seek, System Addict en Let me be the One zijn mijn favorieten.
In Engeland stonden ze enkele jaren constant aan de top, in de rest van Europa bleef het bij één hit, maar voor mij hoort dit voor altijd tot de beste lichte dansbare pop ooit gemaakt.