Love - Four Sail (1969)

Label: Elektra

1. August (5:08)
  2. Your Friend and Mine - Neil's Song (3:50)
  3. I'm with You (2:43)
  4. Good Times (3:33)
  5. Singing Cowboy (4:48)
  6. Dream (2:53)
  7. Robert Montgomery (3:38)
  8. Nothing (4:49)
  9. Talking in My Sleep (2:50)
  10. Always See Your Face (3:29)
  11. Robert Montgomery [Alternate Vocals] * (3:36)
  12. Talking in My Sleep [Alternate Mix] * (2:56)
  13. Singing Cowboy [Unedited Version] * (5:52)
*Laura*
Neil's song!

uilenei
Zwaar onderschat album. Geheel nieuwe line-up, veel beter gitaarspel, gewoon een erg sterk album.

LocoHermano
AUGUST....

Love is meer dan Forever Changes.

thebyrds69
Dit is toch wel hun slechtste plaat uit de reeks Love platen , maar hij is nog wel beluisterbaar ( tot op een zekere hoogte)

August, singing cowboy heel degelijke nummers. Alles veraf natuurlijk van forever changes

Stijn_Slayer
Minder dan Da Capo en Forever Changes, maar nog steeds een heel aardig album.

avatar van Droombolus
Minder dan Da Capo ? ( Reageerde hij flitsend na 2 jaar + ) Kom op Stijn !

Kant 1 van Da Capo heeft inderdaad betere songs en kwa sfeer kan je horen dat het nog de orginele band is, je mist hier gewoon de afwisseling van 1 of 2 Bryan MacLean nummers ....... Maar Revelation is een hopeloos door de producer verknipte jam die het peil van deze plaat bij lange na niet haalt. Ik heb het echt moeilijk om hier 3 faves aan te wijzen, want ook dit album bulkt van de uitstekende songs. Dat die heel anders van sfeer zijn dan die op Forever Changes was een bewuste keuze van Arthur Lee ......

Stijn_Slayer
Nah, ik heb geen problemen met 'Revelation', integendeel. Zowel Da Capo als deze krijgen van mij 4*.

avatar van Droombolus
Da's mijn eindscore ook ...... Revelation heb ik het nooit zo mee kunnen vinden en ik werd er dus erg vrolijk van dat zowel Echols als Lee ervan balen als een stekker op de Love Story rockumentary DVD. De basis was een jam ( waarvan de titel me even niet te binnen wil schieten ) die live het hoogtepunt van hun set was maar die in hun gevoel als Revelation kant nog wal meer raakt omdat Paul Rothchild er op de snijtafel een totaal ander nummer van probeerde te maken.

avatar van Supersid
Prima album inderdaad. Het gegeven dat er een hele nieuwe line-up aan te pas kwam, vaagt het Love-gevoel niet weg. Het openingsnummer behoort trouwens tot mijn personal favorites van de groep. Enne: goedkoop, maar leuke woordspeling in de titel

avatar van jorro
Het begint sterk, 3 nummers lang. Maar Good Times is een misser wat mij betreft. Klinkt erg gekunsteld, Gelukkig zingt de cowboy wel weer een stuk prettiger
Dream is ook fijn net als Robert Montgomery, maar vooral Nothing doet het goed bij mij.
Talking in My Sleep is mij te rommelig. Gelukkig is er een prima afsluiter.

Al met al een prima album, maar toch is het wat minder overtuigend dan voorganger Forever Changes.
89 in de 100 Greatest Albums of 1969 en 168 in de 1969 chart van Best Ever Albums