Metalheads - Terminator (1992)

Dance
Label: Synthetic

1. Terminator (4:05)
  2. Kemistry (6:02)

met Diane Charlemagne

3. Knowledge (5:18)
  4. Sinister (4:54)
avatar van T.O.
Terminator was blijkbaar de invloedrijke track die de overgang van de Engelse happy hardcore naar meer donkere atmosferen initieerde, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Kemistry en Sinister, twee nummers die later in hernieuwde versie op Timeless zouden komen te staan.

avatar van Onderhond
Wist niet dat ze daar toen al Happy Hardcore hadden zelfs. De "bekende" UK zooi (ala Slipmat) kwam toch pas enkele jaartjes later. Over wat voor artiesten/nummers gaat het dan ?

avatar van T.O.
Die dingen van Slipmatt (SL2) waren er ook al in '91/'92 hoor. Verder nog dingen als de vroege Prodigy, 4 Hero, Baby D etc.
De parodietrack van Aphex Twin niet te vergeten

avatar van UK-Choonz
Legendarische EP. Vier gruwelijk mooie tracks die het begin van een nieuw genre waren.

"The Terminator is out there..."

avatar van RogerV
Deze EP is wel een mijlpaal inderdaad.

Zowel Terminator als Kemistry zijn klassiekers. Het tilt de ravemuziek naar een hoger niveau. Futuristische, atmosferische geluiden doen hun intrede.