Front 242 - Official Version (1987)

Belgiƫ
Rock / Electronic
Label: Red Rhino

1. W.Y.H.I.W.G. (7:28)
  2. Rerun Time (5:25)
  3. Television Station (2:41)
  4. Aggressiva Due (2:58)
  5. Master Hit (Part 1 and 2) (7:07)
  6. Slaughter (3:36)
  7. Quite Unusual (3:49)
  8. Red Team (3:50)
  9. Angst (1:56)
  10. Quite Unusual [12" Version] * (5:02)
  11. Aggressiva [12" Version] * (4:59)
  12. Masterblaster * (7:12)
  13. Hypnomix * (4:35)
avatar van ravenstein
Deze vind ik samen met Front By Front bij het betere werk van Front 242. Hetgeen ze brachten vanaf Evil Off en Fuck up Evil kon me niet meer zo bekoren dan hun oudere en invloedrijkere werk. Heb ze in Ternat eens bezig gezien op een festival waar ook Anouk, Neon Judgement en Praga Khan optraden en daar brachten ze toen "ge-update" versies van enkele van hun oudere nummers. Ik vond het verschrikkelijk, maar de Electro-fans die zich onder m'n vrienden bevinden vonden het zalig. Nooit gesnapt...

avatar van c-moon
Ik ga volledig met je akkoord!

Ook ik ben afgehaakt met Evil Off en Fuck Up Evil. Zag ze toen in die periode live in de AB en dat was een erge tegenvaller, had niets meer met ELECTRONIC BODY MUSIC te maken helaas.... Ik ben wel een "electro fan", maar anders dan jouw vrienden denk ik er over zoals jij...

Naast Official Version vind ik Front By Front en No Comment ook fantastisch!

en niet te vergeten de EP "The Politics Of Pressure" (met Funkahdafi er op)

avatar van VanDeGriend
Onlangs weer eens uit de de eredivisie kast in de huiskamer gehaald. Wonderlijk. Geheel tegen mn verwachting in, klinkt dit helemaal niet gedateerd. Zeer lekker om weer eens te horen. Blijft in de eredivisiekast.

avatar van freddze
Ik heb gezien dat een of andere snoodaard de hoes weer veranderd had naar dit gedrocht van de heruitgave die ze in 1992 gedaan hebben n.a.v. hun Back Catalogue.

Ik had met veel moeite alle hoezen hier aangepast naar de - veel mooiere - originele hoezen. Heb nu de originele hoes terug geplaatst en dat ik het nu niet meer zie gebeuren dat iemand ze weer verandert, hé

avatar van Castle
Ik heb de cd klaar gelegd om zo maar weer te herontdekken.

BTW, deze hoes is al weer een nieuwere, dus er zijn er 3 van dit album. Ik wil de mijne wel inscannen, want ik kocht deze toen hij uitkwam op cd.

avatar van freddze
De hoes is écht wel een heet hangijzer hier, heb ik de indruk

Ik denk dat ze nu al voor de vijfde keer veranderd is, intussen ook weer een andere is dan die die ik geplaatst had op 22 febr. jl., maar deze die er nu staat is volgens c-moon de oudste, welke heb jij dan precies?

avatar van c-moon
Volgens mij is de huidig geplaatste hoes inderdaad de originele en dus oudste. het is althans dezelfde als bij mijn Vinyl-exemplaar en ik kocht de LP toen die maar net uit was hier in belgie.....

Bewijsmateriaal; even foto's gemaakt en geupload (wat een mens al niet doet voor musicmeter he)

Elk apart:

avatar van VanDeGriend
Mmm...zowel mijn vinyl exemplaar als mijn cd, die ik volgens mij kocht toen hij voor het eerst op cd uit kwam, hebben de hoes van Freddze. De hoes die nu op MuMe staat kwam ik dacht ik toch pas veel later tegen in de cd-bakken?

zucht

ik kocht zoals reeds gezegd, en zie ook Foto's, het VINYL-exemplaar, toen ie eerst op vinyl uitkwam en dat is is m.i. de afgebeelde hoes die hier NU op musicmeter prijkt en dieik net op flickr uploadde

De hoes die jij bedoelt blijkt de CD-versie van toen te zijn.

De LP versie, origineel dus, die ik bedoel, vind je trouwens ook op Discogs terug:

avatar van VanDeGriend
Ok, ik zal mn lp eens van zolder halen. Ik word kennelijk oud

Verder was ik inderdaad in de war met de rerelease cover van de cd. Die is inderdaad anders dan welek op MuMe staat...en lelijker vooral.

avatar van Castle
Ja inderdaad, ik had de Cd-cover in mijn hoofd en cd voor mij toen ik eea invoerde, ben in de vinylbak boven gaan spitten en heb deze versie als hoes voor de gekoesterde zwarte schijf.

avatar van c-moon
Oef.... zijn we daar ook weer uit

Nu staat hier in ieder geval de goede hoes
Mij hoor je niet meer klagen

avatar van dix
dix
volgens mij heeft mijn CD versie wéér een andere hoes...
dus niet die van die re-release, maar iets bruins. kan zijn dat het een wax-trax release is, ik zal ´m eens opzoeken.

avatar van muziekhater
freddze schreef:
Nu staat hier in ieder geval de goede hoes
Mij hoor je niet meer klagen

Zou de goede hoes niet die zwarte plastic zak moeten zijn van de eerste persing (toevallig in mijn bezit)?

muziekhater schreef:

Ik heb ook een eerste persing, althans denk ik, want toen de plaat op cd kwam had die dezelfde hoes als op vinyl.
En is anders dan de hier gepresenteerde, heren van front weten ook niet wat ze willen.

avatar van vork666
Vrij geweldige elektronica uit de tijd dat EBM nog niet gekaapt was door gothics met opgevoerde drumcomputers en slechte visagistes. Schromelijk onbekend gebleven, maar nergens ook maar een spat gedateerd.
Van de bonustracks is de 12"-versie van Aggressiva overigens zeer de moeite waard

Hier wordt F242 een stuk toegankelijker . Met geweldig nummers als Quite Unusual, Rerun Time, Masterhit etc. Ze waren,toen,de pioneers van de alternative of electronic music.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Klassieker in zijn soort met stuk voor stuk toffe nummers. Zeker toegankelijker dan het vorige werk en voor EBM-begrippen zelfs bij vlagen melodieus te noemen. Front 242 bewijst op dit album zelfs dat EBM wel degelijk afwisselend kan klinken.
Alhoewel Jean-Luc qua zang de meeste nummers weer voor zijn rekening neemt, is de rol van Richard 23 toch ook opvallend toegenomen getuige nummers als " Agressiva". Wat ik overigens zeker waardeer.

Zelf ben ik in het bezit van de CD met de lelijke hoes (zoals hierboven vermeld), maar die bevat wel leuk bonusmateriaal, als je de singles niet in huis hebt. De rest van de oude albums heb ik overigens ook met dat soortgelijke hoes-concept.

avatar van steve harris
ik vond dit toen erg apart en vreselijk dansbaar prachtig samen gekocht met medusa c.o.c