Steve Hackett - Cured (1981)

Label: Charisma

1. Hope I Don't Wake (3:46)
  2. Picture Postcard (3:54)
  3. Can't Let Go (5:39)
  4. The Air-Conditioned Nightmare (4:42)
  5. Funny Feeling (4:02)
  6. A Craddle of Swans (2:47)
  7. Overnight Sleeper (4:30)
  8. Turn Back Time (4:19)
  9. Tales of the Riverbank * (2:00)
  10. Second Chance * (2:00)
  11. The Air-Conditioned Nightmare [Live Version Recorded at the Reading Festival] * (4:08)
avatar van vigil
een zeer behoorlijk album van Steve, al komt de hoes toch wel in aanmerking voor de lelijkste ooit! Er is nu een mooie geremasterde versie beschikbaar met wat bonustracks en ook nog voor een zacht prijsje (ik heb 8,99 betaald bij Media Markt).

avatar van musicboy
Vandaag besteld bij blah aan 7.49 euro. Omwille van de hoes kocht ik andere albums van de man eerder, maar ja, je mag een boek ook niet naar de cover oordelen hé.

avatar van musicboy
Het album is degelijk, maar tipt niet aan zijn voorgangers. De stem bij de nummers vind ik wat vervelend. De instrumentale nummers dragen dan ook mijn voorkeur weg.

avatar van Bluebird
Dit album heb ik ooit op LP gehad maar niet weer op CD. Ik vond het geen bijster geweldige creatie. Vooruit, 3 sterren voor ''The Air-Conditioned Nightmare''.

WPE
Nou, ik vind dit album toch wel iets hebben, ondanks de drumcomputers. Het zingen van Steve zal wel nooit veel worden, maar al met al klinkt het toch wel leuk, en het gitaarwerk is en blijft de moeite waard om naar te luisteren.

een (te) klinisch album. Een zang waar ik nooit echt kapot van ben geweest en van ook zijn soli ben ik op dit album niet echt kapot van. Jammer

avatar van Metal-D78
Wat Neal Peart zegt... die drummachine maakt het er ook niet veel beter op.

avatar van Running On Empty
Na zijn eerste 4 solo platen was Cured een behoorlijke afknapper. Een paar enorme draken van nummers erbij, erg matige zang van Steve zelf en een vreselijke hoes. Ook de bijbehorende tournee (gezien in Carré en het Congresgebouw) was niet bijster interessant.

Steve is tegenwoordig na ruim 30 jaar veel beter bezig....

avatar van Running On Empty
Vandaag weer eens gedraaid nadat de plaat hier ter sprake kwam. Nog erger dan ik mij kon herinneren. Die zang is echt hemeltergend slecht. Half puntje eraf. Eigenlijk is vooral het akoestische werk echt de moeite waard, ook de bonustracks. De drumcomputer pfffff geen gehoor. Hoe kun je na 4 prachtige platen zoiets maken?

avatar van goldendream
De instrumentale, akoestische nummers zijn inderdaad het beste van het album. De gezongen nummers zijn heel wat minder. Toch vind ik dit album net iets beter dan 'Highly Strung'. Tegenover de eerste vier albums is het inderdaad een tegenvaller. Na vier kunstzinnige hoezen is deze ook triest.

Gewoon een lekker album. Eerste nummer Hope I don't wake al lang mijn favorietje.

dan ben je erg snel tevreden, Sluijter P. Dit is, gezien zijn oeuvre, het slechtste album dat hij heeft uitgebracht.

AC1
Ik vind de LinnDrum net geweldig op dit album. Heel goed geprogrammeerd trouwens, moet een drummer zijn geweest.

avatar van Arjan Hut
En ik vind de hoes juist opvallend en mooi. Weer eens wat anders dan een fantasy-tekening. Zat ik daar maar!

AC1 schreef:

De LinnDrum op Cure is niet geprogrammeerd door een drummer maar door keyboard player Nick Magnus. Voor de live optredens hebben ze natuurlijk wel een echte drummer gebruikt en deze was best complimenteus voor het programmeerwerk van Magnus.

Arjan Hut schreef:

De songs op Cure zijn veel aardser dan bevoorbeeld op Voyage Of The Acolyte. Een Fantasy tekening zou dan ook niet echt heel gepast zijn.