Jason Aldean - Old Boots, New Dirt (2014)

Country
Label: Broken Bow

1. Just Gettin' Started (3:15)
  2. Show You Off (3:08)
  3. Burnin' It Down (3:39)
  4. Tryin' to Love Me (3:45)
  5. Sweet Little Somethin' (3:24)
  6. Laid Back (3:04)
  7. Tonight Looks Good on You (3:51)
  8. Too Fast (3:22)
  9. If My Truck Could Talk (3:30)
  10. Old Boots, New Dirt (2:53)
  11. I Took It with Me (3:02)
  12. Don't Change Gone (2:56)
  13. Miss That Girl (2:55)
  14. Gonna Know We Were Here (3:44)
  15. Two Night Town (3:20)
Hendrik68
Je kunt bij het aanschaffen van je albums maar beter niet op eindejaarslijstjes afgaan. Schaf je bijvoorbeeld de top 10 van de New York Times van dit jaar aan dan krijg je het topalbum van Sturgill Simpson in huis. Dat is natuurlijk niet verkeerd. Maar ook dit werkje van Jason Aldean uit Macon Georgia zal dan op je mat vallen. Vanuit Amerikaans oogpunt is het misschien begrijpelijk dat dit goed scoort, maar mijn hemel wat een 13 in een dozijn gebeuren is dit zeg. OK, zijn stem is prima, dat wel. De songs zijn op zich niet allemaal zo beroerd en hoor je hem een keer per dag op de radio voorbij komen dan is het dikke prima. Maar 15 nummers, de een nog meer cliche dan de ander,dat trek ik echt niet. Dan mag dit in de countrywereld geen kleintje zijn, maar waar die top 10 notering van NYT opgebaseerd is? Geen idee. Dit is niet meer dan goedkope consumptiepop.