Moondog Jr. - Everyday I Wear a Greasy Black Feather on My Hat (1995)

België
Roots / Rock
Label: Island

1. Love 609 (2:08)
  2. Moondance (4:36)
  3. Jintro & the Great Luna (3:22)
  4. Moondog (3:16)
  5. Canto Hondo (1:10)
  6. Cachita (4:55)
  7. Waiting 'Till You're Gone (5:51)
  8. TV Song (4:24)
  9. Jo's Wine Song (4:11)
  10. Shall I Let This Good Man In (4:32)
  11. Canto Hondo 2 (2:00)
  12. Love Is a Heavy Brick (4:22)
  13. Bombo (5:19)
  14. Blues for Sammy (2:56)
  15. The Ricochet (5:16)
  16. Ice Guitars (5:04)
  17. Francis (1:49)
  18. Jintro & the Great Luna [Band Version] * (2:46)
totale tijdsduur: 1:05:11 (1:07:57)
avatar van jurado
aERodynamIC schreef:
Volgende week komt ie voor het eerst uit op vinyl. Toch wel erg tof vind ik zelf.

Het is een waar genot, deze parel op vinyl.

Dat ben ik geheel met u eens. Nu I Paint Pictures graag nog een re-release (want ik ga niet over de 100 euro besteden aan deze versie zoals nu het geval is).

avatar van EttaJamesBrown
Het beste album dat dEUS nooit gemaakt heeft.

avatar van kühnekxs
Ik hoop niet dat het 5 jaren ontbreken aan berichten ook het ontbreken aan luisterplezier betekent. Want dit blijft een prachtplaat. De beschrijvingen hierboven zeggen het al 'geweldig' , 'rauwer', 'dwingend', 'swingend', 'bluesy', 'Waits', 'parel'. Voor mij was het een album dat indruk maakte in mijn jonge jaren en mijn muzieksmaak en waarschijnlijk mijzelf ook gevormd heeft. En ik geniet nog steeds van de muziek en daar word ik toch wel vrolijk van. Sommige muziek van vroeger doet je jaren later niks meer, maar dit is als die eerste echte verliefdheid waar je jaren later, in een andere tijd, een ander leven, toch nog een speciaal plekje voor in je hart hebt omdat het je nog steeds vreugde geeft.