Lady of Rage - Necessary Roughness (1997)

Label: Death Row

1. Riot (Intro) (2:44)
  2. Necessary Roughness (4:37)
  3. Big Bad Lady (5:12)

met 2Pac en Kevin Vernado

4. Sho Shot (4:26)
  5. No Shorts (4:00)
  6. Get with da Wickedness (Flow Like That) [Remix] (5:05)
  7. Raw Deal (5:25)
  8. Breakdown (4:17)
  9. Rough Rugged and Raw (4:06)

met Snoop Dogg en Dat Nigga Daz

10. Super Supreme (4:10)
  11. Some Shit (3:06)
  12. Microphone Pon Cok (4:14)

met Madd 1

13. Get with da Wickedness (Flow Like That) (3:57)
  14. Confessions (5:43)
avatar van thomzi50
Dom dat ik deze nog niet had bestemd. Ik heb 'm al jaren geleden aan mijn collectie toegevoegd. Vond het een beetje een tegenvaller, maar voor ik het heb herluisterd geef ik het nog wel een voldoende. 3*

eazyfan
Eigenlijk een erg geslaagde Cd naar mijn mening, (zodat ik weer thomzi50 en gyzzz niet op me dak krijg). Deze vrouw rapte al geniaal op The Chronic en Doggystyle. Lady of Rage heeft echt goede teksten, die vol zitten met hard/goede punchlines, ook inhoud kent ze vooral dan met die laatste track. Haar raptstijl vind ik gewoon fantastisch, haar delivery is ook erg goed. Best vreemd dat deze Cd zo onbekend is gebleven, vooral omdat zij al zo goed was op 2 Death Row-classics, ook door de producers: Daz, Easy Mo Bee en zelfs Primo (2 tracks), de gastartiesten zijn ook er goed: Daz en Snoop rappen goed mee, Madd 1 was ook erg goed, maar de grootste verrassing was toch 2Pac: en het zijn geen al bestaande vocals, 2Pac deed het refrein waarin hij Rage's skills eert, en Skills heeft deze dame zeker. Zal van mijn kant minstens 4* worden ,wat ik ook nog een pluspunt vond was dat ze geen seksistiche teksten heeft zoals Lil' Kim bvb, ze heeft echte teksten en geweldige inhoud op die laatste. Geen enkele mindere tracks ook en paar vette toppers, ook maar 13 nummers dus verveelt niet.

avatar van thomzi50
eazyfan schreef:
(zodat ik weer thomzi50 en gyzzz niet op me dak krijg)

avatar van Gyzzz
Dat gebeurt enkel als mijn mening werkelijk 100% anders is

Ik heb deze overigens ook al lange tijd in huis. Allemaal solide nummers, maar voor mij sprong er weinig uit. 3*

eazyfan
Het is een mooie 4* geworden, geweldige producties door Daz, Primo en Easy Mo Bee, Lady of Rage heeft erg aardige teksten. Eigenlijk zijn alle tracks gewoon hetzelfde: Punchlines. Op die laatste na, daarom vind ik het ook ongelooflijk moeilijk om hier favo tracks te kiezen. Alle tracks zijn even goed behalve die laatste: daar heeft ze een inhoudelijk erg goede tekst. Necessary Roughness (door Easy Mo Bee), Microphone Pon Cok (door DJ Premier) en Confessions (zelf geproduced) worden dan maar mijn favo's.

avatar van P Jay
Vind die laatste track écht te cliché, hoor... weinig inhoud aan, als je't mij vraagt...

Leuke beats en leuke rhymes, maar verveelt wel redelijk snel!

eazyfan
Je hebt groot gelijk, deze Cd heb ik net nog eens herluistert, verveeld idd wel 1 uur 1 stuk, ik wou verlagen naar 3* maar door erg vette producties door Primo, Daz en EZ Mo Bee blijft dit nog 3,5*.

Social_Mask
Ik vind dit niet zo heel erg goed. Het album is veelste lang om te blijven boeien. Hier en daar nog wel leuk (de beats), maar Lady vind ik niet echt veel. De producties zijn wel weer goed waardoor dit nog net 3* haalt. En Tupac zegt alleen maar 2 zinnentjes..

avatar van Jorge-E
Bah, wat een tegenvaller, van Rage had ik echt een beter album gehoopt.

Nou ja, effe Afro Puffs opzetten nu.

avatar van Timmovitsch
Nooit echt de moeite genomen om het album te halen, maar was wel altijd nieuwsgierig. Maar ik denk dat ik het maar laat met zon slechte waardering

avatar van Rene1979
Timmovitsch schreef:

Ik krijg een beetje dat oude gevoel bij deze plaat. En zo slecht vind ik hem ook niet. Heb hem voor 4 euro gekocht.....Zat nog nieuw in plastic. Tipje: Zoek is in een tweedehands bak of marktplaats

avatar van KILLERBEE99
Voor nu een 3,5 maar zal later nog wel veranderen denk ik... Heb dit album nu voor het eerst gehoort.

Ook leuk, ook weer iets nieuws van Pac gehoort wat ik nog niet gehoort had

Wat ik altijd aan Lady of Rage's stijl leuk vind is dat ik zo iets nog nooit echt gehoort heb van iemand anders, dat maakt Lady of Rage's stijl zo leuk.

avatar van Dead_Presidents
Tegenvaller! Big Bad Lady is wel een goeie track. Voorlopig een 3

Absoluut geen spijt dat ik deze LP heb aangeschaft