Deze opvolger van
The Beany Album met Peter Green als sologitarist is het bewijs van Mayall's vakmanschap om in Green een ongekend nieuw talent te zien.
Peter Green speelt sommige nummers in de stijl van Clapton, maar da's logisch als live ook het "oude" werk gespeeld moest worden en daarbij komt dat beiden
Freddy King als lichtend voorbeeld hadden.
John Mayall heeft het experiment nooit geschuwd. Dus ook op dit album nummers die een wat minder traditioneel karakter hebben.
Ik hou van gitaristen die een verzorgde stijl van spelen hebben en dat heeft Peter Green. Zijn licks zijn zeer precies en in de maten waarin Green moet begeleiden geeft hij de juiste accenten.
Daarnaast vind ik zijn stijl veel melodieuzer en verfijnder dan Clapton. Dat Green kan scheuren bewijst hij in The Stumble. Dit album is erg goed.
In "zijn" Fleetwood Mac zal Peter Green laten zien dat hij de grondlegger is geweest voor fraaie harmoniërende bluesgitaarrock met twee sologitaristen (af en toe zelfs drie). Met als hoogtepunten de albums
The Pious Bird of Good Omen en vooral het album waarop hij voor het laatst zal meedoen,
Then Play On. De gretigheid waarmee Green zich op muziekmaken stortte hoor je eigenlijk op al zijn albums. Speur YouTube af op oude filmpjes van Peter Green en zijn band (de BBC opnames bijv.) en je ziet iemand die met volle overgave speelde.
Blijkbaar heeft hij daar destijds een flinke tol voor moeten betalen.
