Larvae - Dead Weight (2006)

Electronic
Label: Ad Noiseam

1. Banjos & Brimstone (4:12)
  2. Airplanes (3:54)

met Hope For Agoldensummer

3. Less Than Now (4:32)
  4. Warding (4:34)
  5. Nation of Bling (4:54)

met Non of Shadowhuntaz

6. Telecast (4:40)

met Jessica Bailiff

7. Raindelay (4:53)
  8. Bubastis (4:17)
  9. Thanks for Playing (4:15)

met Jessica Bailiff

10. Dead Beat (3:51)
  11. Art of War (4:43)

met Scalper

12. The Logical End (5:23)
avatar van tovenaar
Hmmm, zeer apart album van Larvae. Zoals Ad Noiseam al 'waarschuwde' is het absoluut niet te vergelijken wat Larvae normaal doet. Ik keek hier normaal gezien niet zo naar uit, maar na Larvae's verschijning op de Ad Noiseam 3-dubbelaar was mijn interesse weer gewekt en heb ik hem toch maar even besteld. Ik luister nog even verder!

avatar van Onderhond
Indrukwekkend vind ik het.

Mooi album voor een artiest die voorheen voor industrial (geïnspireerd) werk maakte. Larvae gaat met z'n electronic mentaliteit rond bij het pop-, rock- en hiphopwereldje, voegt er z'n eigen ding aan toe en weet er, bijna tegen alle verwachtingen in, een erg mooi geheel van te maken.

Heerlijk plaatje dit. Lekker rustig, paar kleine stevige uitschieters (zoals het eerste nummer), veel vocals maar vooral erg mooie muziek. Een album dat absoluut meer aandacht verdient dan het krijgt (en zal krijgen).

4*, maar ik verwacht dat het na nog een paar beurtjes makkelijk 4.5* krijgt. Mooie release, weer echt AN waardig.

avatar van tovenaar
Ben dit album weer opnieuw aan't ontdekken.. wauw. Die 2e track blaast me echt WEG! Geweldig mooi. Waar was die track de eerste 10 luisterbeurten?

avatar van Onderhond
Een album dat absoluut meer aandacht verdient dan het krijgt (en zal krijgen).

Amen.

Blijft aparte muziek. Voor mensen die eens wat leuke crossover willen ontdekken. Heeft lang geduurd voordat ik deze ophoog naar 4.5* maar dat komt eigenlijk vooral omdat ik dit album wat vergeten was.

Prachtige muziek, geweldige mix van allerlei stijlen.

avatar van orbit
Prima plaat eigenlijk, duurde even voordat het kwartje viel, maar dit is puur goud! De stijl van deze act is redelijk breed, van hiphop naar dubstep naar donkere idm en eigenlijk met een unieke eigen lijn die de boel bij elkaar houdt. Je wordt letterlijk van het ene uiterste naar het andere geleid, zonder dat je het gevoel hebt dat de boel begint af te takelen. Iedere track is de moeite! Prachtige ontdekking, ik moet hier meer van hebben.