The Everly Brothers - Reunion Concert (1983)

Label: MCPS

1. The Price of Love (3:14)
  2. Walk Right Back (3:03)
  3. Claudette (2:37)
  4. Crying in the Rain (3:59)
  5. Love Is Strange (4:21)
  6. Medley: Take a Message to Mary / Maybe Tomorrow / I Wonder If I Care as Much (6:52)
  7. When Will I Be Loved? (2:50)
  8. Bird Dog (2:25)
  9. Medley: Devoted to You / Ebony Eyes / Love Hurts (6:15)
  10. For the Love of Barbara Allen (1:21)
  11. Lightning Express (1:38)
  12. Put My Little Shoes Away (2:07)
  13. Long Time Gone (2:11)
  14. Down in the Willow Garden (3:30)
  15. Step It Up and Go (1:14)
  16. Cathy's Clown (2:41)
  17. Gone, Gone, Gone (2:54)
  18. You Send Me (4:25)
  19. So Sad (4:19)
  20. Blues Stay Away from Me (4:40)
  21. All I Have to Do Is Dream (3:28)
  22. Wake Up Little Susie (2:32)
  23. Till I Kissed You (2:59)
  24. Temtation (3:27)
  25. Be Bop a Lula (3:23)
  26. Lucille (4:55)
  27. Let It Be Me (4:12)
  28. Good Golly Miss Molly (3:36)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Lekker album, typisch jaren '60 samenzang. Absoluut aanradertje voor iedereen die van de sixties-sound houdt en zeker ook voor de mensen die houden van Simon & Garfunkel. Al moet ik er wel bij zeggen dat die qua samenzang toch beter zijn.

avatar van jorro
Een must have als je in jaren '60 muziek geinteresseerd bent. Speurend op internet zie ik dat er wel 5 (zo niet meer) verschillende cd's van de Everly Brothers zijn uitgegeven met als titel 'Reunion Concert'. Hebben ze zo veel reünies gehouden? Volgens mij heet de cd zoals hier getoond en beschreven eigenlijk ook : "The Complete Reunion Concert".
Mijn versie bevat een aantal nummers minder (vandaar dat 'Complete' uit de titel is weggelaten) en heeft ook een heel andere hoes.

Stijn_Slayer
Ik zie deze vaak liggen in allerlei (goedkope) versies. Ik heb al een goede 2cd verzamelaar van hun studiowerk. Hun vroege werk vind ik sterk, maar hoe klinkt dit concert in verhouding tot hun jongere jaren? Voegt het bovendien nog echt iets toe? Of is het niet meer dan aardig om erbij te hebben?

avatar van vielip
Beetje late reactie Stijn maar vooruit; ik vind deze opnames afbreuk doen aan de oorspronkelijke versies (de re-recorded versies welteverstaan). Dat komt niet omdat ze het live niet waar kunnen maken maar puur aan de opnames. Die vind ik persoonlijk erg rommelig en slecht geproduceerd. Daar had véél meer ingezeten en eigenlijk uitgehaald moeten worden! Natuurlijk hoor je de unieke samenzang wel terug (met name in de langzamere nummers) maar zoals gezegd klinkt het allemaal erg dun en flets. Ik heb het complete concert wel op cd maar draai het eigenlijk nooit. Puur vanwege de matige opnames.

avatar van thefook
De 2LP (Arcade label) klonk een stuk beter. Persoonlijk vind ik de cassette versie uit 1983 nog het best.... CD klinkt idd erg 'dun'.

avatar van vielip
Wellicht die Arcade uitgave dan maar eens op zien te sporen.

avatar van Rainmachine
Ik kan bevestigen dat de Arcade 2-LP goed klinkt, deze heb ik onlangs ook op de kop getikt. Ik moet bekennen dat ik er eigenlijk wel prettig door verrast ben. Het zijn veel oude hits en de opnamekwaliteit doet veel goed. Ik ben niet zo van de sixties maar dit doet mij zo aan mijn jeugd (thuis) denken dat ik er alleen maar blij van kan worden. The Price Of Love is meteen een prima starter en ook al vind ik A-Ha's Crying In The Rain mooier dan nog zijn de Everly Brothers natuurlijk wel de originele schrijvers van het nummer. Prima begeleidingsband ook overigens.

avatar van postman
tot mijn verbazing vond ik een 3lp uitgave. Met de zelfde nummers helaas. had gehoopt op extra nummers. maar misschien klinkt het wel beter.