Alice Cooper - Raise the Dead (2014)

Alternatieve titel: Live from Wacken

Label: UDR

1. Hello Hooray (2:40)
  2. House of Fire (3:30)
  3. No More Mr. Nice Guy (3:02)
  4. Under My Wheels (2:53)
  5. I'll Bite Your Face Off (4:20)
  6. Billion Dollar Babies (3:32)
  7. Caffeine (4:16)
  8. Department of Youth (3:07)
  9. Hey Stoopid (4:30)
  10. Dirty Diamonds (8:31)
  11. Welcome to My Nightmare (3:14)
  12. Go to Hell (3:43)
  13. He's Back (The Man Behind the Mask) (3:53)
  14. Feed My Frankenstein (5:00)
  15. Ballad of Dwight Fry (4:37)
  16. Killer (1:21)
  17. I Love the Dead (2:01)
  18. Break On Through (3:26)
  19. Revolution (2:56)
  20. Foxy Lady (3:51)
  21. My Generation (3:02)
  22. I'm Eighteen (3:53)
  23. Poison (6:08)
  24. School's Out / Another Brick in the Wall (7:26)
avatar van Metalhead99
Het optreden van Wacken 2013. De setlist is een feest der herkenning. Ik zag hem dat jaar wederom op de Lokerse Feesten en daar speelden ze precies dezelfde set.

avatar van Metalhead99
Tjah, wat kan ik hierover zeggen.
De laatste jaren zijn er flink wat live platen van Cooper en zijn band voorbij gekomen, maar gelukkig weten ze met deze uitgave toch weer een aantal "unieke nummers" voorbij te laten komen.
Zo is het zo'n beetje de eerste keer dat "House of Fire" voorbij komt op een live plaat. Verder zijn de odes aan de klassieke rock acts (Jimi Hendrix, The Who, enz.) ook wel erg tof.
Verder vind ik deze live plaat vooral tof omdat het me terug brengt naar het optreden van hem tijdens de Lokerse Feesten 2013.
De setlist is nagenoeg gelijk aan die die hij deed tijdens de Lokerse Feesten. Zelfs de band intro's tegen het einde zijn nagenoeg gelijk aan die van die betreffende avond.
Het brengt me op een prachtige manier terug naar het optreden van de Lokerse Feesten en dat vind ik heerlijk.
Natuurlijk komen er genoeg klassiekers voorbij die we al menige malen voorbij hebben horen komen op live platen (School's Out, Ballad of Dwight Fry, enz.), maar Cooper heeft deze set mooi kunnen aanvullen met bijvoorbeeld "He's Back (The Man Behind the Mask)", die tot op heden nog op geen enkele live plaat te horen was.
Hier en daar is de visuele aanvulling echter wel goed, want op plaat duurt de drum solo halverwege "Dirty Diamonds" wel erg lang. Iets waar ik tijdens het optreden tijdens de Lokerse Feesten helemaal geen last van had, maar toen had ik de visuele stimulatie.
Ik ben nooit een enorm fan geweest van Wacken opnames, omdat tijdens de nummers zelf het publiek gewoon helemaal wegvalt, terwijl dat met zo'n hoeveelheid mensen gewoon haast niet zou kunnen, vooral niet met iemand als Cooper die hier en daar het publiek juist wat uitdaagt.
Ik miste tijdens "He's Back..." wel de keyboards die naar mijn mening de studio opname van het nummer juist zo tof maken, maar ze weten het op een fijne manier op te vullen met de 3 gitaristen.
Al met al is "Raise the Dead" gewoon weer een erg fijn live document die laat horen waar Cooper en zijn band heden ten dage toe in staat zijn.
Een knappe prestatie van de inmiddels al 66-jarige zanger. Hij laat hier horen dat hij nog prima kan meedraaien na al die jaren. Erg fijne muziek voor de liefhebbers.

avatar van Karma_To_Burn
Ongelofelijk wat Cooper er nog op 65jarige leeftijd uit weet te krijgen! De show alleen al maakt het meer dan de moeite waard om te beelden erbij te zien en natuurlijk een sexy gitariste
Alice Cooper lijkt voorlopig nog wel een tijdje door te gaan, hij heeft zichtbaar nog erg veel plezier in zijn concerten en maakt er altijd een mooie show omheen.

Beste nummers op dit live concert vind ik:
No More Mr. Nice Guy, Caffeine, Feed My Frankenstein, Break on Through(een onverwachte Doors cover) & vanzelfsprekend de afsluiter School’s Out, Cooper zingt dit nummer op ieder concert maar om er dit keer Another Brick in the Wall doorheen te mixen was een briljante zet!

Lekker concertje waarop Cooper alweer bewijst dat hij er nog niet klaar mee is!

avatar van Brutus
Prima live album van Alice. De uitvoeringen van de diverse Covers zijn ook erg leuk om te horen.