The Last Internationale - We Will Reign (2014)

Label: Columbia

1. Life, Liberty, and the Pursuit of Indian Blood (3:42)
  2. We Will Reign (2:57)
  3. Wanted Man (5:01)
  4. Killing Fields (4:32)
  5. Battleground (3:00)
  6. Baby It's You (3:25)
  7. Devil's Dust (3:35)
  8. I'll Be Alright (3:27)
  9. Fire (3:40)
  10. 1968 (3:25)
avatar van Stalin
Deze band ontdekt door dit geweldige optreden bij David Letterman.
Bij gebrek aan RATM, is dit the next best thing qua politiek geladen teksten gezet op muziek waarop het moeilijk stilzitten is.
Met de drummer van RATM in de gelederen, had ik toch meer aandacht voor deze band verwacht.

avatar van steve harris
Dit klinkt op een moderne patti smith , de band is onlangs toegevoegd aan het werchter programma voor 2015.

avatar van nachtschade
Gezien in voorprogramma van Counting Crows. Maakt live geweldige indruk met briljante zangeres! Gitarist doet verwoede pogingen om DeeDee Ramone te imiteren, wat slechts ten dele lukt. Toch gaan we hier nog meer van horen.........

avatar van berwt
Prachtig album. Zweeft tussen Fleetwood Mac en Black Mountain.

avatar van JoaMuse
Geweldige gitaarplaat vol energieke nummers. Doet wat denken aan The Kills en Blood Red Shoes, maar dan met een betere zangeres. Delila Paz heeft een krachtige stem en zingt zeer overtuigend. The Last Internationale brengt hier vooral stoere gitaarrock, maar in een door orgel gekleurd Devil’s Dust klinkt de band ook best emotioneel. The Last Internationale is een groep die wel wat te zeggen heeft. Ze schrijven maatschappijkritische teksten en tijdens optredens pleiten ze wel eens voor de vrijlating van politiek gevangene Leonard Peltier. Beste nummers vind ik We Will Reign, Wanted Man en Battleground, maar de niveauverschillen tussen de nummers op dit album zijn klein. Royal Blood mag dan wel de nieuwe rocksensatie zijn, maar van deze band gaan we ook nog horen!

avatar van Wombat666
Het kan toch nog...een nieuw rockalbum dat je verrast, terwijl alles zo langzamerhand wel een keer gemaakt is. Wat een stem heeft die Delila Paz. Komt echt bij je binnen. Had ik ook toen ik de 1e keer Janis Joplin, Chi Coltrane, Grace Slick en de gezusjes Wilson van Heart hoorde. Niet dat Delila Paz deze status al heeft, maar toch.
Heerlijk afwisselend rockalbum dat vanaf begin tot het einde blijft boeien. Dat smaakt naar meer. En live kunnen ze het ook. Ik heb ze gezien tijdens het voorprogramma van the Who. Echt goed.
Kijk ook eens op You Tube voor Workers Of The World - Unite en de Sam Cook cover, Change Is Gonna Come. Daar wordt je helemaal stil van. Jammer dat deze niet op het album staan.

avatar van Corporal Clegg
Had ook associaties met Grace Slick (Jefferson airplane) en de zusjes Wilson. Zeker na Pinkpop had ik ook wat méér aandacht voor deze band verwacht. Sterke songs (Wanted man / Fire / en Killing Fiekds) maar ook wat mindere ( Battleground / I'll Be Alright / Baby it´s you) We will Reign heeft zowaar en Jimi Hendrix Rifje. Dit is het betere retro-rock werk. Niet echt vernieuwend maar wel heel leuk.

avatar van Bartjeking
Ook ik heb ze in het voorprogramma van The Who gezien en live maakte ze een goede indruk. Vooral die zangeres, een geweldige frontvrouw. Snap nu waarom sommige meisjes helemaal wild worden van rockzangers. Ze speelden in het Ziggo Dome ook nog een Neil Young riedeltje (hey hey my my) en dan scoor je bij mij wel wat punten.

avatar van ballenbak
leuke plaat. word het geen tijd voor een nieuwe ??

avatar van HansVon
Machtig mooie zang!
Voor mij was deze groep de ontdekking bij de laatste Pinkpop!