Slayer - Undisputed Attitude (1996)

Metal / Punk
Label: American

1. Disintegration / Free Money (1:41)
  2. Verbal Abuse / Leeches (1:57)
  3. Abolish Government / Superficial Love (1:47)
  4. Can't Stand You (1:27)
  5. Ddamm (1:01)
  6. Guilty of Being White (1:06)
  7. I Hate You (2:16)
  8. Filler / I Don't Want to Hear It (2:28)
  9. Spiritual Law (3:00)
  10. Sick Boy * (2:14)
  11. Mr. Freeze (2:23)
  12. Violent Pacification (2:37)
  13. Memories of Tomorrow * (0:54)
  14. Richard Hung Himself (3:21)
  15. I'm Gonna Be Your God (2:58)
  16. Gemini (4:53)
Maidenfreak
Hoe is dit album? Fans van harde punk en '90 hardcore zijn erg fan van deze plaat.
Ik ken elk album van Slayer behalve deze.

avatar van the crook
Vette hardcore/punk plaat van Slayer, overgoten met de altijd herkenbare King/Hanneman saus. En m.i. ook wel een logische stap toentertijd, de sound van de vroege Slayer had immers best raakvlakken met de vuige punk/hardcore uit de vroege jaren '80.

avatar van bennerd
the crook schreef:
...de sound van de vroege Slayer had immers best raakvlakken met de vuige punk/hardcore uit de vroege jaren '80.

Klopt. Zo veel zelfs dat het door sommigen de eerste 'metalcore'-plaat genoemd wordt. Kan ik me stiekem nog in vinden.

avatar van xrockerx
goedgekozen covers, vette uitvoeringen en hopelijk een uitnodiging voor de toch vaak conservatieve metalheads om zich eens in te verdiepen in een interessanter genre: Hardcore Punk

avatar van Edwynn
Tja, Slayer. Covers. Best wel ruig enzo. Misschien een uitnodiging voor de toch vaak conservatieve hardcore punkers om zich eens te verdiepen in een interessanter genre: Metal.

avatar van Fleppie
Grappig, de meeste personen die van thrash en dergelijke houden kunnen de hardcore punk prima waarderen, terwijl omgekeerd metal altijd een vies woord is geweest.
Gek genoeg heb ik deze al bijna 20 jaar op cd, maar slechts enkele malen beluisterd, omdat ie me niet echt kon boeien. Maar eens weer opgezet en begrijp nu eigenlijk niet waarom.

avatar van namsaap
Onlangs de Vinyl Conflict Box op de kop getikt en ja.... daar zit deze LP dus ook in. In 1996 na een luisterbeurt bij de platenwinkel verketterd en nooit meer geluisterd.

Vanavond toch maar eens opgezet en ik moet toegeven..... het valt me nu best mee. Gelukkig duurt het album niet lang en blijft het behapbaar. Met het afsluitende Gemini bevestigd te band wel dat ze vooral goed zijn als ze zichzelf blijven.

avatar van RuudC
0,5
Beste mensen, ik schiet van deze plaat gewoon in de lach. Ik luisterde nog niet naar Slayer toen dit schijfje uitkwam, maar dit is in mijn ogen gewoon artistieke zelfmoord. Ik ben blij dat ik hier nooit een cent aan uitgegeven heb. Ik voel geen behoefte om liefhebbers van hardcore en punk te schofferen. Ik draai soms ook graag muziek waarbij mijn omgeving zich afvraagt wie er gekeeld wordt. Dat heb ik oa met dit genre. Ik kan enerzijds blij zijn dat de songs erg kort zijn, maar je krijgt er vervolgens wel heel veel van voor de kiezen. Eigenlijk zou ik nu moeten zweren nooit meer iets van Slayer te luisteren. Dit soort schijtherrie is onvergeeflijk. Nog nooit heb ik een album in een marathon zo snel willen uitzetten.

1. Show No Mercy
2. Reign In Blood
3. Hell Awaits
4. Seasons In The Abyss
5. South Of Heaven
7. Undisputed Attitude

avatar van lennert
1,0
Ik voel me gewoon bijna lullig dat ik hier een cijfer voor heb gegeven, aangezien het overduidelijk is dat hardcore/punk NIET mijn genre is. Waar ik Divine Intervention al rampzalig vond door Araya's punky geschreeuw, krijgen we nu de volledige package met een album met covers. Moet ik het nu beoordelen op de composities? Ik kan het niet doen op hoe ze klinken in vergelijking met de originele songs in ieder geval, aangezien ik niet bekend ben met deze uitgaves. Puur en alleen op hoe het klinkt dan maar: absoluut niet goed. Araya's gekreun bezorgt me per album meer en meer fantoompijnen en deze drie-akkoorden songs klinken stuk voor stuk inwisselbaar. Boze jongens-muziek, in dat opzicht past het prima bij wat Slayer doorgaans doet. Gemini is als enige eigen Slayer-nummer een verademing en zelfs dan vind ik het nummer nog steeds niet goed. Grappig dat de band daar dan ineens een Alice In Chains-vibe er overheen gooit.

Dit hoef ik nooit meer opnieuw te horen.

1. Show No Mercy
2. Reign In Blood
3. Hell Awaits
4. Seasons In The Abyss
5. South Of Heaven
7. Undisputed Attitude

avatar van Kondoro0614
1,5
Ook bij mij is één ding héél duidelijk nadat ik deze plaat eindelijk heb afgesloten, hardcore/punk weet ik veel wat ze er allemaal nog bij verwerken is zeker niet mijn style van muziek, en ook ik heb met pijn en moeite deze plaat uit moeten luisteren. Het is zelfs zo erg, dat ik geen enkel nummer van deze plaat in mijn Spotify lijst heb geknikkerd, wat ik bij veel albums wel heb dat ik soms wat nummers hoor die echt goed zijn, ik heb dat echt niet bij dit Slayer album. Kom op, nummers als 'Spiritual Law' en vooral 'Violent Pacification' zijn echt verschrikkelijk en ik heb me 32 minuten geïrriteerd aan deze plaat. De kracht die Slayer ooit in zijn albums heeft gestopt (en dan praat ik vooral over de eerste drie) zijn ze totaal kwijt, Slayer klinkt nog steeds 'hard', maar wel 'hard' slecht, geen enkel nummer heeft mij weten te vermaken en ook in mijn huis word deze album nooit meer opgezet, daar zijn we het dan tenminste over eens want dit is toch wel het slechtste werkje wat Slayer tot nu toe heeft neergezet, schandalig.

01. Show No Mercy
02. Reign in Blood
03. Hell Awaits
04. Seasons of the Abyss
05. South of Heaven
06. Divine Intervention
07. Undisputed Attitude

avatar van Lau1986
Maar hoe kan je nou weten dat je de originele versies niet goed vind? Dit zijn maar de interpretaties van Slayer en de originele versies zijn zo veel beter.

avatar van bennerd
Exact. Slayer is Slayer, maar haalt nergens de intensiteit van Minor Threat.

avatar van andnino
Ik krijg bijna medelijden met lennert, Kondoro0614 en RuudC! Zelfkastijding voor de goede zaak, zo zie ik het maar? De discipline om daadwerkelijk alle albums uit te luisteren waardeer ik.

Dit was de enige plaat van Slayer die ik nog nooit had geluisterd, maar wat een gemis! De agressie van Slayer komt in de hardcore misschien wel net zo sterk naar boven als in de thrash waar men bekend om is. De productie is ook nog eens beter dan op Divine Intervention! Je kunt zien dat hier de weg wordt geplaveid om andere genres te gaan verkennen op Diabolus en God Hates Us All. Niet altijd met hetzelfde succes, dat is nu bekend, maar op Undisputed Attitude klinkt men energiek, met een gezonde dosis scepsis tegenover het systeem, en doet men meerdere nummers van Slayers vroege voorbeelden (neem ik aan althans) eer aan. Niks mis mee!

1. Reign in Blood
2. Seasons in the Abyss
3. Show No Mercy
4. Undisputed Attitude
5. South of Heaven
7. Hell Awaits

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Heb hier bij verschijnen nooit wat aan gevonden en altijd links laten liggen. Om toch eens te horen waarom en om de collectie te completeren Undisputed Attitude bij Dodax besteld waar het toch niet veel kostte. Eenzelfde gevoel van dat dit wel snel uit mocht zijn bekroop me de eerste luisterbeurt en ook de eigen track Gemini viel me tegen. De tweede luisterbeurt vermaakte ik me bij vlagen en is het meer dat ik Slayer niets en niemand ontziende thrash metal wil horen spelen (als ze in goede doen zijn) dan dat ze me nou zo nodig op hardcore punk 'trakteren'. Komt bij dat ik in de regel niet zo'n fan van coveralbums ben en de punk wel bij de grindcore haal. De hoes vind ik nog wel leuk met die 'fuck you' attitude die het placht uit te stralen.

avatar van ZOLTAR
What is not to like?
Superstrakke band levert de beste punk songs. Die slayersous smaakt heerlijk.

Toegegeven maakte de eerste luisterbeurt maakte mij misselijk. Zoveel aggression. Je moet eraan wennen.