King Gizzard & The Lizard Wizard - I'm in Your Mind Fuzz (2014)

Australiƫ
Label: Flightless

1. I'm in Your Mind (3:33)
  2. I'm Not in Your Mind (2:58)
  3. Cellophane (3:10)
  4. I'm in Your Mind Fuzz (2:51)
  5. Empty (4:10)
  6. Hot Water (3:23)
  7. Am I in Heaven? (7:05)
  8. Slow Jam 1 (2:54)
  9. Satan Speeds Up (3:39)
  10. Her and I (Slow Jam 2) (8:15)
avatar van WoNa
Bij dit album moest ik direct denken aan een totale anomalie in mijn platenkast: Marble Sheep. King Gizzard is beslist toegankelijker, maar heeft die elementen van gekte wel op de plaat staan. Vervreemding, weirdness en stevige (psychedelische) rock. De combi werk helemaal op I'm in Your Mind Fuzz. De plaat kent veel variatie, wat het gewoon erg prettig maakt om naar te luisteren. Deze Australiërs weten precies waar de fuzz pot staat, maar blijven er ook op tijd weer af. Dat maakt de plaat precies af.

Het hele verhaal staat hier op WoNo Magazine.

avatar van musician
Daar sluit ik mij helemaal bij aan.

Ik heb al veel King Gizzard singles voorbij horen komen sinds 2014 maar feitelijk had ik nog geen één album beluisterd.
En met het tempo van uitbrengen van King Gizzard & The Wizard Lizard, loop je héél snel achter op hun pittige schema.

Inhalen wordt een race tegen de klok, tegen de tijd dat je een album een paar keer hebt beluisterd, heeft de band alweer een nieuw album uitgebracht. Ik overdrijf niet, we zijn momenteel in afwachting van het vierde album (!) in 2017.

Maar wat ze brengen, gebaseerd op de singles en dit album, is in ieder geval ook onderhoudend, mooi bedacht en het heeft een positieve aanstekelijkheid. Saai wordt het nooit.

Stevige, bizarre, psychedelische rock in veelal een hoog tempo.

Zelden zo'n idiote band gehoord.